رئیس کمیته امداد با اشاره به جشن شور عاطفه‌ها، اعلام کرد که امسال در سراسر کشور تاکنون ۳۴۰ میلیارد تومان کمک های نقدی و غیرنقدی مردم جمع آوری شده است که باید به دست دانش آموزان برسد.

به گزارش مرور نیوز، سیدمرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد در حاشیه مراسم زنگ عاطفه‌ها با بیان اینکه با عنایتی که وزیر آموزش و پرورش و همکارانشان داشتند، در سراسر کشور جشن عاطفه ها همزمان برگزار شده است گفت: محور اصلی این جشن شور عاطفه دانش آموزان هستند.

وی اظهار کرد: در سال تحصیلی ۱۴۰۰ـ ۱۴۰۱ مجموع کمکهای مردمی جمع‌آوری شده در سراسر کشور ۲۹۱ میلیارد تومان بود که در اختیار دانش اموز نیازمند قرار گرفت.

به گفته رئیس کمیته امداد، امسال در سراسر کشور تاکنون ۳۴۰ میلیاردتومان کمکهای نقدی و غیرنقدی مردم جمع آوری شده است که باید به دست دانش آموزان برسد.

بختیاری با اشاره به اینکه ویژگی برنامه شور عاطفه‌ها این است که کمکهای دانش آموز به دست دانش آموزان نیازمند می‌رسد، افزود: در هر منطقه‌ای که کمک جمع آوری می‌شود در قالب بسته‌های تحصیلی و لوازم التحریر در اختیار دانش آموزان با رعایت تکریم قرار می‌گیرد. همزمان با جمع آوری، توزیع نیز صورت می‌گیرد.

رئیس کمیته امداد در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه «بر اساس ماده ۷۹ قانون، قرار بر این است که ۲۰ درصد حداقل حقوق دستمزد کارگر را به مددجویان اختصاص دهند و این قانون تصویب شده، اکنون چه کاری انجام شده که مددجویان بتوانند از این مقدار مصوبه قانونی استفاده کنند»، بیان کرد: ماده ۷۹ مربوط به برنامه پنج ساله ششم است که البته امسال با مصوبه مجلس تمدید شد. در آنجا پیش بینی کرده و در قالب پرداخت مستمری تنها نیست. مستمری امسال نسبت به سال قبل ۲۰ درصد افزایش داشت اما خدمات دیگری هم انجام می‌گیرد و امیدواریم در بودجه ۱۴۰۲ در این قسمت هم شاهد تغییراتی باشیم.