سردار اشتری گفت: ما نمی‌گذاریم امنیت مردم به مخاطره بیفتد حتی در این عرصه تا پای جان ایستاده ایم و مردم می‌دانند و اگر امروز از ما تقدیر می‌کنند به خاطر این ایثارگری و آمادگی است.

به گزارش مرور نیوز، سردار حسین اشتری فرمانده کل انتظامی کشور در صبحگاه عمومی ستاد فراجا با درود بر ارواح پاک و مطهر شهدای انقلاب، شهدای دفاع مقدس و مدافعین حرم و شهدای عرصه نظم و امنیت و درود بر روح پاک و ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) و آرزوی سلامتی برای مقام معظم رهبری با تبریک سالروز آغاز امامت و ولایت حضرت حجت ابن الحسن عسکری(عج) تقارن این ایام را با هفته فراجا به فال نیک گرفته و این هفته را به مردم عزیز ، ماموران پلیس و خانواده آنها تبریک گفت.

فرمانده کل انتظامی کشور تصریح کرد: هفته انتظامی جمهوری اسلامی زمانی برای خدمت بیشتر به مردم شهیدپرور میهن اسلامی است و تمام تلاش ما در این هفته این است که بتوانیم خدمات بیشتری را ارائه داده و اقداماتی را که در یک سال گذشته انجام دادیم به سمع و نظر مردم عزیز برسانیم.

وی افزود: برای ادامه خدمت به مردم نیز با عزمی راسخ و استفاده از فناوری‌های روز و استفاده از نیروهای مجرب و نخبه داخل فراجا بتوانیم ادامه دهنده این خدمات باشیم.

سردار اشتری گفت: به حمدالله در سالی که گذشت فراجا اقدامات خوبی را انجام داد و در تمام عرصه ها یک حضور قانونمند و با روحیه انقلابی و جهادی داشت و ضمن اجرای ماموریت‌های ذاتی در مناسبت‌های خاص هم حضور داشت. فرمانده کل انتظامی کشور به ماموریت اربعین حسینی اشاره و بیان داشت: ماموریت اربعین به عنوان برجسته‌ترین مقطع خدمات رسانی پلیس بود و به مردمی که عزم سفر به عتبات داشتند و بیش از سه و نیم میلیون زائر بودند همکاران بنده در اقصی نقاط کشور و در مرزهای زمینی با عراق با حضور چشمگیر خود به آنها خدمت ارائه دادند.

 وی گفت: بیش از ۳۰ هزار نفر از ماموران مشغول خدمت رسانی به زائران بودند در بعدهای امنیتی، انتظامی و خدمت رسانی.

 سردار اشتری به فرمایشات مقام معظم رهبری در مراسم اربعین حسینی اشاره و تصریح کرد: ایشان فرمودند که امسال مراسم اربعین ویژگی‌های خاصی داشت و ما هم خدا را شاکر هستیم که با حضور همکاران و ابتکار عمل و نوآوری توانستیم بیشترین خدمت به مردم را ارائه دهیم.

سردار اشتری اعلام کرد: فراجا بیش از یکصد میلیون خدمت در سال به مردم ارائه می کند، روزانه هم بیش از ۳۰ هزار ماموریت انجام می‌شود و پلیس سازمانی است که بیشترین ارتباط با مردم را دارد. سردار اشتری به شعار «پلیس خادم مردم؛ مردم حامی پلیس» اشاره و تصریح کرد: این شعار بسیار با مسما و به جا بود چرا که همیشه افتخار ما این است که خدمتگزار مردم هستیم و در پیام های مقام معظم رهبری در سال های گذشته نیز به این خدمتگزاری اشاره شده و ایشان فرمودند نیروی خدوم انتظامی.

وی افزود: از مردم فهیم و بصیر و هوشمند نیز که فرزندان خود رامورد تفقد و عنایت قرار داده تشکر می کنیم.

 سردار اشتری تصریح کرد: در همین ایام در راهپیمایی یکم مهر و تجمع سوم مهر مردم عزیز و متدین ابراز محبت کرده و در این دو تجمع بزرگ ضمن بیعت با فرمانده کل قوا و عهد و پیمان با شهدای عزیز و آرمان‌های حضرت امام و مقام معظم رهبری حمایت جانانه‌ای از فرزندان خود در انتظامی کشور داشتند.

سردار اشتری افزود: به گفته برخی از مراکز نظرسنجی هر مقداری که مردم به انتظامی کشور علاقه داشتند در این ایام افزایش پیدا کرده و شاید سالهای گذشته هیچ مقطعی را نداشتیم که این مقدار مورد عنایت و توجه مردم باشیم البته این را لطف و عنایت الهی و فرمانده معظم کل قوا می دانیم.

وی به تشریف فرمایی فرمانده معظم کل قوا و برگزاری مراسم مشترک تحلیف دانشجویان نیروهای مسلح در دانشگاه تربیت افسری و پلیس حضرت امام حسن مجتبی اشاره و تصریح کرد: بعد از چند سال وقت به خاطر کرونا اولین جایی که حضرت آقا به صورت رسمی تشریف آوردند دانشگاه تربیت افسری و پلیس حضرت امام حسن مجتبی بود و این افتخار برای ما و همه نیروهای مسلح بود که از بیانات حکیمانه، مشفقانه، پدرانه و هوشمندانه فرمانده عزیزمان استفاده کردیم؛ خصوصاً درباره مسائل اخیر کشور که چه زیبا فرمودند و چه آرامشی به کشور و امیدی به مردم داده و دشمن را ناامید کردند.

وی گفت: مثل همیشه فرمایشات ایشان راهگشا،آرام بخش و روحیه آفرین بود؛ تاکید ایشان به این که باید نیروهای مسلح مورد عنایت و توجه مردم باشند و هر کجا که سازمان‌های نیروهای مسلح تضعیف بشوند امنیت مردم تضعیف شده است؛ ایشان فرمودند که اگر به مقری از انتظامی کشور حمله بشود حمله به  امنیت مردم است اگر به پایگاه بسیج حمله بشود حمله به امنیت مردم است و فرمودند انتظامی و بسیج و مردم در این ایام مظلوم واقع شدند.

سردار اشتری اعلام کرد: بیانات مقام معظم رهبری باعث دلگرمی ما و همه نیروهای مسلح و خصوصاً خادمین مردم در فراجا شد و خدا را شاکریم که در آستانه هفته پلیس میزبان فرمانده کل قوا بوده و امیدواریم بیش از گذشته بتوانیم خدمتگزار مردم بوده و برای امنیت مردم خدمت کنیم.

 فرمانده کل فراجا به فراز های دیگری از فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه پلیس موظف است در مقابل مجرم بایستد و امنیت آحاد مردم را تامین کند اشاره و بیان داشت: این وظیفه ذاتی ماست که خدمتگذار همه مردم هستیم و در این عرصه هم به جهت خدمت گذاری و وظیفه از جان و مال و ناموس مردم دفاع کرده و  در مقابل معدود افرادی که با نیات شیطانی و سازماندهی شده و به عبارتی تهدیداتی که ترکیبی بود و عملیات ترکیبی که آنها داشتند ایستادیم.

سردار اشتری گفت: ما نمی‌گذاریم امنیت مردم به مخاطره بیفتد حتی در این عرصه  تا پای جان ایستاده ایم و مردم می‌دانند و اگر امروز از ما تقدیر می‌کنند به خاطر این ایثارگری و آمادگی است.

فرمانده کل انتظامی کشور تصریح کرد: آن جایی که لازم است شما به فریاد کودک بی‌دفاع برسید سراسیمه این کار را انجام میدهید که در محاصره تعدادی قرار گرفته و آنجایی هم که باید برای مردم در مقابله با اشرار و کسانی که هیچ چیزی در ذهن شان به غیر از امیال شخصی و سازمانی نیست مردانه ایستادید.

وی افزود : تعداد زیادی از مأموران مجروح شده و تعدادی هم به شهادت رسیده که به خانواده محترم شهدا تبریک و تسلیت عرض می کنم و برای مجروحان نیز آرزوی سلامت داشته و به شما هم خدا قوت می گویم.

 فرمانده فراجا تصریح کرد: همکاران بنده بعد از عملیات چند ماهه و خدمت رسانی به زائران مستقیماً به داخل شهرها آمده و در کنار مردم قرار گرفتند و امیدواریم بتوانیم در این ایام به آنچه وظیفه ماست به خوبی عمل کنیم .

سردار اشتری تصریح کرد: امروز با استفاده از نخبگان در فراجا و همکاران که بالاترین سرمایه سازمان هستند یک سازمان انسان محور با نگاه به داخل و یک سازمان اجتماعی محور و ایمانی و انقلابی و جهادی در اجرای ماموریت‌ها هستیم؛ ما خودمان را حافظ ارزش‌های اسلامی می‌دانیم و افتخار می‌کنیم که مدافع حریم امنیت مردم هستیم.

 وی افزود: با وحدت کاملی که در داخل مجموعه انتظامی کشور بوده در حال خدمت هستیم و بحمدالله حمایت‌های خوبی از جانب مسئولان در پی خواهد داشت و امیدواریم راه نورانی شهدا و جانبازان را ادامه داده و روح حضرت امام و حاج قاسم از ما شاد باشد.