وزیر میراث فرهنگی و گردشگری از استانداران کشور خواست که به توسعه روستایی و کشاورزی و صنایع دستی و گردشگری توجه بیشتری داشته باشند.

به گزارش مرور نیوز، عزت الله ضرغامی، در همایش روز ملی روستا و عشایر افزود: روستاها جاذبه‌های زیادی دارند که ما کمتر این جاذبه‌ها را در دیگر کشورهای دنیا دیده ایم، اگر ما به روستاها به عنوان یک بخش اقتصادی نگاه کنیم و این موضوع در نگاه سیاستمداران وجود داشته باشد، آن وقت می‌توان به روستاها توجه بیشتری داشت.

وی با اشاره به چالش‌های پیش روی کشور پس از انقلاب درباره روستاها اشاره و تصریح کرد: ما نتوانسته ایم آموزش و اولویت‌های بسیار دیگر مانند تحصیلات و امکانات را بتوانیم در روستاها فراهم کنیم کما اینکه بسیاری از ظرفیت‌ها را به روستاها آورده ایم اما نتوانستیم به درستی آموزش دهیم. به طوری که هرچه پیش رفته ایم به موضوع حاشیه نشینی و مهاجرت افزوده شده است که اینها نیز باید درمان شوند.

ضرغامی به نقش صنایع دستی در توسعه روستاها اشاره و تأکید کرد: در آن مناطقی که کشاورزی قابل بهره برداری نیست می‌توان از صنایع دستی بهره جست و اشتغال را برای روستاییان فراهم کرد.

وی از استانداران کشور خواست که به توسعه روستایی و کشاورزی و صنایع دستی و گردشگری توجه بیشتری داشته باشند.

ضرغامی تأکید کرد: ظرفیت‌های گردشگری بسیاری در کشور مانند کوچ عشایر وجود دارد و بسیاری از گردشگران خارجی به ایران سفر می‌کنند تا جذابیت‌های گردشگری روستایی و عشایر را ببینند.

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم تلاش کرده است تا تسهیلات و اعتبارات را در اولویت خود قرار دهد و بوم گردی، صنایع دستی و امکانات گردشگری در روستاها را توسعه دهد.

وی با تأکید بر اینکه باید با تخریب گران طبیعت و روستاها مقابله کرد، اظهار داشت: امروز بسیاری را در روستاها و مناطق گردشگری می‌بینیم که دست به تخریب طبیعت زده اند. ما از طرفداران محیط زیست و طبیعت می‌خواهیم که با این موضوعات مقابله کنند و آنها را به ما گزارش دهند چرا که این بزرگواران بازوهای رصد نظام هستند.

ضرغامی به نقش مهم زنان در صنایع دستی اشاره کرد و افزود: بیش از ۷۰ درصد از تولید کنندگان صنایع دستی فعال، زنان هستند که توانسته اند از این ابزارها و وسایل دورریز صنایع دستی را تولید کنند.