معاون سرمایه‌های اجتماعی مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در دولت دهم با بیان اینکه زنان و مردان دچار معضل بیکاری هستند، گفت: شرایط و نقش‌های متفاوت زنان باعث شده مشکل بیکاری آنان متورم‌تر و حادتر جلوه کند.

به گزارش مرور نیوز، پروین هدایتی با اشاره به آماده نبودن کشور برای جذب تعداد زیاد نیروی آماده اظهار کرد: موج جمعیتی که در دهه‌های گذشته ایجاد شده بود اکنون متقاضی کار است. این مسئله باعث ایجاد تورم در جامعه در حوزه عرضه نیروی کار شده است.

وی با اشاره به نرخ بالای رشد جمعیت کشور در دهه 50 و 60 گفت: این رشد سریع، ساختار جمعیتی کشورمان را متحول کرد. جمعیت ایران در این هرم سنی به گونه‌ای شکل گرفت که در هر دوره بخش‌های مختلفی از جامعه را تحت تاثیر خود قرار داد.

معاون سرمایه‌های اجتماعی مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در دولت دهم افزود: امروز با گذشت سه دهه از آن پدیده موج جمعیتی که بخش‌هایی مانند آموزش و پرورش و آموزش عالی را تحت تاثیر قرار داده بود و باعث تحولات غیرمنتظره‌ای در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی شده بود، با نیروی کار زیادی مواجه هستیم. در حال حاضر این عرصه با توجه به محدودیت‌هایی که در زمینه تقاضا برای نیروی کار وجود دارد، باعث شده مقوله بیکاری به عنوان یکی از معضلات کشورمان مطرح باشد.

 هدایتی که در رادیو صحبت می‌کرد، گفت: اهمیت موضوع بیکاری و تبعات اقتصادی و اجتماعی آن باعث شده است، موضوع اشتغال و مبارزه با بیکاری در کانون توجه برنامه‌های مختلف اقتصادی کشورمان قرار بگیرد. گذشته از عرضه بیش از توان نیروی کار جوان، یکی دیگر از دلایل بیکاری زیاد، ناشی از رشد کمتر تقاضا برای نیروی کار است که این مسئله به دلایل مختلف از جمله مشکلات ساختاری و نبود سرمایه گذاری کافی مربوط است.