سخنگوی وزارت آموزش‌ و پرورش اعلام کرد: با پیگیری وزیر آموزش‌ و پرورش و موافقت سازمان اداری و استخدامی ، زمینه اجرای قانون سرباز قهرمان و موضوع استخدام مشمولان و قهرمانان به‌عنوان معلم تربیت‌بدنی فراهم می‌شود.

به گزارش مرور نیوز، صادق ستاری فرد در جلسه مشترک روسای فدراسیون‌های ورزشی در آکادمی ملی المپیک که روز گذشته برگزار شده بود، با اشاره به حوادث و اتفاقات اخیر اظهار کرد: همه می‌دانیم که از قبل از انقلاب، در بحبوحه انقلاب و پس از انقلاب مدرسه سنگر انقلاب اسلامی و سنگر جریان‌های انقلابی بوده است.

وی افزود: نهضت حضرت امام (ره) نیز از مدرسه شروع و در مدرسه نهادینه و مستقر شد. در طول تاریخ معاصر از سال ۴۲ تا سال ۵۷ و بعدازآن نقش مدرسه را در تحقق اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی دیده‌ایم و حماسه‌آفرینی دانش‌آموزان، معلمان و جامعه بزرگ تعلیم و تربیت در تحقق اهداف انقلاب را بارها مشاهده کرده‌ایم.

ستاری فرد ادامه داد: دشمنان قسم‌خورده انقلاب، منافقین و نظام سلطه، استعمار، استکبار و استثمار، همیشه درصدد انتقام از نهاد مقدس مدرسه بوده و به دنبال این هستند که به قداست و جایگاه مدرسه آسیب بزنند. آنها عصبانی و خشمگین هستند و از نهاد مدرسه، از این نهاد فرهنگی‌ و تربیتی کینه به دل دارند این کینه و خشم ریشه و پیشینه‌ای تاریخی دارد.

معاون وزیر آموزش‌وپرورش اضافه کرد: ریشه این کینه و خشم به اوایل شکل‌گیری نهضت امام از سال ۴۲ تا ایام‌الله ۱۳ آبان سال ۵۷ و ۱۳ آبان ماه سال ۵۸ برمی‌گردد. در ۱۳ آبان ماه سال ۵۷ در حساس‌ترین دوران انقلاب می‌بینیم که جریان‌ها و جنبش‌های دانش‌آموزی پیشران و حامی جریان‌های مردمی و دانشجویی هستند که وارد عرصه و میدان حق علیه طاغوت شده و خون خود را تقدیم انقلاب کردند و این‌گونه روز دانش‌آموز در انقلاب تثبیت شد.

ستاری فرد عنوان کرد: منافقین و دشمنان این ملت ۱۳ آبان ماه سال ۵۷ و سالگرد آن در سال ۵۸ یعنی تسخیر لانه جاسوسی را به دست جنبش‌های دانش‌آموزی و دانشجویی که به تعبیر امام (ره) انقلاب دوم بود، را فراموش نمی‌کنند. مشخص است دشمن، دشمنی می‌کند و کینه ۱۳ آبان سال ۵۸ را از مدرسه و دانشگاه به دل دارد. دشمن با دانش‌آموز و جنبش‌های انقلابی دانش‌آموزی مبارزه کرده و می‌کند این دشمنی یا آشکار است یا پنهان، یا جنگ نرم است یا جنگ سخت، یا تحریم اقتصادی است یا نفوذ فرهنگی در قالب‌های مختلف اسنادی و غیر آن.

وی اضافه کرد: امروز اسناد استعماری به نام سند ۲۰۳۰ به کنار رفته و جلوی نفوذ فرهنگی‌ گرفته‌شده است و این باعث خشم و عصبانی شدن آن‌ها شده، امروز دشمن می‌بیند در اجلاسیه های بین‌المللی ریاست‌جمهور، محکم، اسناد استعماری را به دیوار می‌کوبد و سند ۲۰۳۰ را رسوا می‌کند دشمن از این موضوعات عصبانی است.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش گفت: منافقین عصبانی هستند از جامعه معلمان و دانش‌آموزان که بیش از ۴۰ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است؛ ۴۰۰۰ معلم شهید و ۳۷ هزار دانش‌آموز شهید در جبهه‌های حق علیه باطل باعث روسیاهی و رسوا شدن جریان نفاق و پیروزی ملت شده است.

سخنگوی وزارت آموزش‌وپرورش افزود: اگر دشمن یوم‌الله ۱۳ آبان ماه ۵۷ و ۵۸ و حماسه‌آفرینی‌های مستمر دانش‌آموزان این ملت و کشور را فراموش نکرده و عداوت و دشمنی و کینه به دل دارد؛ بداند ما هم تاریخ معاصر را خوب می‌دانیم و ما هم فراموش نکردیم و دانش‌آموزان ما هم فراموش نکردند و از شما و کینه به دل داریم از چگونه مدارس ما را آماج حملات و بمباران موشکی خود قرار دادید، به یاد داریم که چگونه مدارس بی‌پناه و دانش‌آموزان معصوم و بی‌گناه ما را در مدارس به خون کشیدید و دستان خبیث خود را به خون پاک هزاران دختر و پسر معصوم آغشته کردید. ما هرگز بمباران موشکی رژیم بعثی با پشتوانه و حمایت منافقان و کشورهای غربی را به مدارس میانه، بروجرد، کرمانشاه و بهبهان را فراموش نکردیم. ما هرگز "نیمکت‌های سوخته" مدارس دخترانه زینبیه و ثارالله میانه و دیگر شهرها را فراموش نمی‌کنیم. جامعه ورزش نیز "مستطیل قرمز" و شهادت جوانان بی‌گناه در زمین‌ فوتبال چوار را فراموش نمی‌کند. حتماً میدانید و بدانید جامعه تعلیم و تربیت و جامعه ورزش خیانت و خباثت و جنایت شما را هرگز فراموش نمی‌کند بدانید جامعه تعلیم و تربیت پای آرمان‌های انقلاب و شهدا خواهد ماند و رهروان راه شهدا، امام شهدا و رهبر حکیم انقلاب اسلامی هستند.

سخنگوی وزارت آموزش‌وپرورش افزود: ما نیز تحریم‌های اقتصادی دشمن را فراموش نکردیم که باعث کشته شدن هزاران دانش‌آموز بیمار و مبتلا به سرطان شد. نفوذ از طریق گروه‌های مرجع برای ما یک خط شناخته شده است.

صادق ستاری فردوی در بخش دوم سخنان خود با اشاره به اقتضای شرایط اجتماعی و فرهنگی امروز، یکی از نیازهای جدی را نیاز به تفریحات سالم، ایجاد فرصت‌هایی برای تخلیه هیجانات کودکان و نوجوانان، غنی‌سازی اوقات فراغت و فراگیر شدن ورزش برای همگان دانست و گفت: سیاست نظام تولیت ورزش کشور ساخت آینده ورزش کشور است این آینده به حال امروز ورزش دانش‌آموزی بستگی دارد.

معاون وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه همراهی، همگرایی و همکاری خوبی بین وزارت آموزش‌وپرورش و وزارت ورزش وجود دارد افزود: می‌طلبد در اجرای برنامه‌ها همپا و یاریگر هم باشیم روسای فدراسیون‌های ورزشی می‌توانند استمرار این همکاری و تعامل فی‌مابین دو وزارت باشند.

وی اظهار کرد: مبتنی بر سند تحول دولت، سه برنامه جدی داریم؛ آزادسازی و مردمی سازی مجموعه‌های آموزش‌وپرورش با رویکرد تربیتی و خانواده محور یکی از این برنامه‌هاست که حضور خانواده‌ها در برنامه‌های ورزش همگانی  افزایش نشاط را به دنبال دارد؛ اکنون ۹۳۳ مجموعه به‌صورت رایگان در روزهای آخر هفته در اختیار دانش‌آموزان و خانواده‌هاست.

 ستاری فرد با تأکید بر اینکه تأمین نیروی انسانی و غنی‌سازی برنامه و محتوای ورزشی ازجمله نیازهای جدی ما در استمرار این برنامه است، به برنامه دوم اشاره کرد و گفت: ایجاد فضای ورزشی درون مدرسه‌ای موضوع دوم است که با حمایت دولت، سازمان برنامه‌وبودجه و پشتیبانی وزیر آموزش‌وپرورش، نهضت ملی ایجاد ۲۱۰۰ فضای ورزشی را شروع کردیم و این هفته با حضور دو وزیر آموزش‌وپرورش و ورزش، ۱۰۱۷ مجموعه ورزشی افتتاح می‌شود این فضاها ظرف مدت ۶ ماه در کشور به‌عنوان یک کار جهادی و ارزشمند در حال رقم خوردن است و فرصتی است تا دانش‌آموزان در زنگ ورزش و اوقات فراغت از این فضاها استفاده کنند.

سخنگوی وزارت آموزش‌وپرورش افزود: استعدادیابی ورزشی در سند تحول آمده و موضوع سوم است؛ این امر حلقه مفقوده پیشرفت ورزش کشور بود که امروز جز برنامه‌های اول وزیر ورزش است‌ در سند تحول دولت این امر با محوریت مدارس تأکید شده است لذا در فدراسیون ورزش دانش‌آموزی با هماهنگی و همراهی برخی از فدراسیون‌ها امسال در تابستان کار بی‌نظیری انجام شد.

وی توضیح داد که از یکم تیر تا یکم مهر مسابقات ورزشی دانش‌آموزان برگزار شد. در تمام طول تابستان به‌جز ایام دهه اول محرم، دانش‌آموزان در مسابقات کشوری حضور داشتند و فدراسیون ورزش دانش‌آموزی با بهترین کیفیت و مدیریت کار را دنبال کرد همچنین پخش مستقیم مسابقات از رسانه ملی ایجاد انگیزه را به دنبال داشت.

ستاری فرد عنوان کرد: برای اولین بار در طول این سال‌ها با رویکرد حمایتی وزیر ورزش، فدراسیون ورزش دانش‌آموزی مورد حمایت مالی قرار گرفت که لازم است از دکتر سجادی تشکر کنم البته همین توقع و انتظار را از رئیس کمیته ملی المپیک نیز دارم که برای ورزش دانش‌آموزی که در ۳۰ رشته ورزشی در حال فعالیت است برنامه‌ریزی و اقدام شود.

وی اضافه کرد: حمایت مالی و معنوی مجموعه تولیت ورزش را تقاضا داریم زیرا هرچه در این حوزه هزینه شود سرمایه خواهد شد.

براساس گزارش روابط عمومی معاونت تربیت‌بدنی و سلامت، معاون وزیر گفت: از حیث اقتصاد ورزش با پیگیری وزیر آموزش‌ و پرورش و همراهی دولت، سازمان برنامه‌وبودجه امسال ۱۱۰ میلیارد تومان برای تجهیزات ورزشی پیش‌بینی شد که بزودی سامانه‌ای دراین‌باره راه‌اندازی خواهد شد تا بتوانیم به تولید ملی و اقتصاد کشور کمک کنیم.