رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با پیش بینی وقوع بارندگی در برخی نقاط کشور تا روز دوشنبه، خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: تا روز دوشنبه در برخی نقاط استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران و شمال استان‌های آذربایجان شرقی و غربی بارندگی، رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می شود.

وی با بیان اینکه روز سه شنبه با نفوذ جریانات شمالی، در استان‌های ساحلی خزر و برخی نقاط استان های واقع در شمال غرب و شمال شرق بارندگی و در نوار شمالی کشور کاهش دما رخ خواهد داد، افزود: بارش در روز سه شنبه در استان های ساحلی خزر تشدید می شود و دریای خزر نیز در این روز مواج است.

به گفته ضیاییان تا سه شنبه شرایط برای وقوع پدیده گرد و خاک بر روی عراق و انتقال آن به مرزهای غربی کشور مهیاست.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۳ مهرماه) کمی ابری، گاهی همراه با وزش باد و در بعدازظهر افزایش ابر با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای  درجه ۲۸ درجه سانتیگراد و روز یکشنبه (۲۴ مهرماه) نیمه ابری و در بعضی ساعت ها همراه با وزش باد با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۲۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۲ و ۲۳ مهر ماه) اهواز با دمای  ۴۰ درجه سانتیگراد گرمترین و شهرکرد با دمای ۲- درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور پیش‌بینی می‌شود.