شهردار تهران گفت: مفتخریم در حوزه ساماندهی بار و مسافر گام‌های مسافری برداریم و در یکی از این شنبه‌ها از طرح ساماندهی لجستیک بار و مسافر رونمایی خواهیم کرد تا گره‌ اساسی را باز کنیم.

به گزارش مرور نیوز، علیرضا زاکانی در آئین بهره برداری از ۲۰۰ دستگاه اتوبوس و ۶۲ دستگاه مینی بوس جدید ضمن تبریک روز عصای سفید گفت: مفتخریم شنبه دیگری را با افتتاح و بهره برداری از پروژه‌های بزرگ داشته باشیم. بی تردید شنبه‌های افتخار و امید تا ۱۲ بهمن ادامه خواهد داشت و از ۱۲ بهمن ماه تا پایان اسفند هر روز پروژه و کاری در مقیاس شهر افتتاح خواهد شد.

وی افزود: مفتخریم که توجه ویژه‌ای به اولویت‌های شهر تهران داشته باشیم و با توجه به انباشتگی مشکلات موجود در حوزه‌های مختلف از مشکلات بکاهیم. امروز در تهران بزرگترین مشکلی که توسط شهروندان اعلام می‌شود ترافیک است و پس از آن موضوع آلودگی هواست که با یکدیگر ارتباط مستقیم دارند.

شهردار تهران ادامه داد: این دو موضوع با جان و مال شهروندان ارتباط دارد و به این دو آسیب می‌زند و در مرحله بعد نیز مشکل بی مسکنی و بدمسکنی مطرح می‌شود. بر همین اساس تحول در شهر در بخش‌های مختلفی همچون ناظر به درون مجموعه مدیریت شهری، تحول ناظر بر کالبد شهر و نوسازی آن به ویژه در بخش حمل و نقل و همچنین تحول در ایجاد یک شهر هوشمند در تهران هدفگذاری شده است. در حمل و نقل عمومی عملا در حوزه سخت افزاری اقدامات اساسی باید انجام شود و بخش دیگری از اقدامات باید در حوزه هوشمندسازی و سبک زندگی انجام شود که همه این موارد در دستور کار قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: در مجموعه حمل و نقل به دنبال این هستیم که در کوتاه مدت با گام‌های بلند در حوزه اتوبوس و تاکسی و الگوهای مرتبط با این دو بتوانیم بخش زیادی از مشکلات مردم را به سرعت کاهش دهیم.

شهردار تهران با اشاره به اینکه وعده نوسازی ۵۵۰ دستگاه اتوبوس در ابتدای مهر ماه سال جاری محقق شده است، افزود: ۵۹۱ دستگاه اتوبوس بازسازی شده در ابتدای مهر ماه وارد ناوگان شد و در کنار این نوسازی ورود دستگاه‌های جدید نیز در دستور کار قرار گرفته است تا امسال از ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس بر اساس قراردادی که با شرکت‌های داخلی توسط وزارت کشور منعقد شده قدرالسهم تهران یعنی ۹۰۰ دستگاه وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شود. بی تردید همیشه نیاز شهر تهران به اتوبوس بین ۴۰ تا ۴۵ درصد نسبت به کل کشور بوده است.

وی ادامه داد: از ۲۰۰ دستگاهی که امروز وارد سامانه خدمت رسانی شده ۱۴۲ دستگاه مرتبط با وزارت کشور بوده که قدرالسهم توسط شهرداری پرداخت شده و بخش دیگر نیز اتوبوس‌های ملکی شهرداری تهران هستند. همچنین ۶۲ دستگاه مینی بوس نیز وارد سیستم خدمتگزاری شد که همگی ملکی شهرداری تهران هستند.

زاکانی تاکید کرد: امروز دوهزارمین تاکسی نوسازی شده در سال جاری نیز کار خود را آغاز خواهد کرد. ما در تلاشیم در کوتاه مدت تاکسی و اتوبوس به حد کافی وارد کنیم. ۶۳۰ دستگاه واگن مترو نیز که ورود آنها در مراحل پایانی قرار گرفته، نیاز است که وزیر کشور به سازمان برنامه و بودجه این موضوع را اعلام کند تا از طریق صندوق توسعه این ۶۳۰ دستگاه واگن مترو ظرف یک سال و نیم آینده وارد ناوگان شوند.

رونمایی از طرح ساماندهی لجستیک بار و مسافر در آینده نزدیک/ بخش زیادی از باری که وارد تهران می‌شود مناطق ۱۶ و ۱۲ ما را درگیر می‌کند

شهردار تهران با تاکید بر ورود برخی مشکلات برای تامین منابع مالی برای خرید قطارهای مترو گفت: امیدواریم با مشارکت دولت و مشارکت بخش خصوصی بتوانیم گام‌های بلندی در این حوزه برداریم. بی تردید اولویت ما تکمیل هفت خط مترو و پس از آن توسعه سایر خطوط است. از سوی دیگر نیز ساماندهی موتورسیکلت‌ها نیز برای ما حائز اهمیت است و ضرورت دارد بخشی از موتورسیکلت‌های کاربراتوری به سرعت به انژکتوری و برقی تبدیل شود. بی تردید این موضوع علاوه بر حفظ جان راکبان آسایش را برای شهروندان به همراه دارد. باید نحوه استفاده خود را از این وسیله اصلاح کنیم. مفتخریم در حوزه ساماندهی بار و مسافر گام‌های مسافری برداریم و در یکی از این شنبه‌ها از طرح ساماندهی لجستیک بار و مسافر رونمایی خواهیم کرد تا گره‌ اساسی را باز کنیم. بخش زیادی از باری که وارد تهران می‌شود مناطق ۱۶ و ۱۲ ما را درگیر می‌کند ولی بخش زیادی از این بار از تهران خارج می‌شود؛ لذا ضرورت ندارد این بار وارد شهر شود و خانه‌های این مناطق را به انبارهای نگهداری بار تبدیل کند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضع گیری برخی از روسای کشورهای مختلف از جمله آمریکا و فرانسه درباره حوادث اخیر اشاره کرد و افزود: این رئیس جمهورهای آمریکا و فرانسه خودشان هزاران مشکل دارند و امروز فرانسه جزو گرفتارترین کشورهای جهان است ولی مشاهده می‌کنیم که پای خود را از گلیمشان درازتر می‌کنند و البته با این کار ناخواسته به ما کمک می‌کنند که از طریق شناخت دشمن مسیر درست خود را بهتر بشناسیم. بی تردید این گرد و غبارها خواهند رفت و افتخار برای کسانی که در خدمت مردم هستند می‌ماند و روسیاهی برای کسانی که در خدمت دشمن هستند.