فرمانده نیروی انتظامی گفت: بیش از ١٣ میلیون خدمت در ٦ ماهه نخست سال به مردم ارائه دادیم و بیش از ١٤ میلیون تماس با سامانه ١١٠ و ١٩٧ برقرار شد.

به گزارش مرورنیوز، سردار اشتری صبح امروز در دیدار با اعضای شورای فرهنگ عمومی اظهار داشت: از تعامل و همکاری خوب شما با مجموعه نیروی انتظامی تشکر می کنم.

وی ادامه داد: شعار امسال ما عبارت است از همه با هم برای امنیت و آرامش و امیدواریم بتوانیم به این شعار جامعه عمل بپوشانیم.

اشتری گفت: اگر امنیت نباشد اقتصاد و دانش و پیشرفت و فناوری هم نیست، ما این امنیت را مدیون شهدا، هدایت حکیمانه رهبری، اقتدار نیروهای مسلح و همراهی مردم می دانیم و باید قدردان این امنیت باشیم.

فرمانده ناجا گفت: در دیدار روز گذشته با رهبری هم ایشان بر امنیت مداری تاکید کردند و نقش نیروی انتظامی را در این زمینه پررنگ تر از گذشته عنوان کردند.

وی ادامه داد: بیش از ١٣ میلیون خدمت در ٦ ماهه نخست سال به مردم ارائه دادیم و بیش از ١٤ میلیون تماس با سامانه ١١٠ و ١٩٧ برقرار شد.

اشتری ادامه داد: فضای مجازی ضمن اینکه فرصت هایی را برای کارهای علمی و تحقیقاتی مهیا کرده اما به بستری برای برخی تهدیدها و چالش تبدیل شده، قبل از اینکه مشکلات به مراجع قضایی ارجاع شود به مراکز انتظامی میرسد.

فرمانده ناجا گفت: دفاتر مددخواهی و مشاوره ای در حدود ٧٠٠ کلانتری دایر شده و از ٢١٥ هزار پرونده ای که به این دفاتر ارجاع شده ٧٢درصد منجر به صلح و سازش شده است.

وی گفت: شما ائمه جماعت نقش زیادی در بهبود روابط و ایجاد صلح و سازش و رفع مشکلات دارید.

اشتری افزود: به عنوان مجموعه ای که بیشترین برخورد را با آسیب های اجتماعی دارد می گویم، امروز نقش مساجد و روحانیون نقش بسیار تأثیرگذاری است.

فرمانده ناجا گفت: می توانیم از اشاعه فرهنگ غربی جلوگیری کنیم. در برخی استان ها بر اساس آمار می بینیم میزان جرائم کمتر است و تحقیق که می کنیم می بینیم که ائمه جماعات نقش پر رنگی دارند و مردم آن منطقه متدین تر هستند.

وی خاطرنشان کرد: بنای کار ما این است کلانتری ها را از هر حیث تقویت کنیم و فرمایشات رهبری را هم عملیاتی تر کنیم.