رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه رئیس جمهور و کنگره آمریکا از اغتشاشات حمایت می‌کنند، گفت: بی تردید دست آمریکا و اسرائیل برای همه رو شده که در این حوادث به میدان آمدند و هدایت میدانی انجام می‌دادند.

به گزارش مرور نیوز، مهدی چمران پیش از آغاز نود و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص ماهیت حوادث اخیر کشور و اغتشاشات صورت گرفته، گفت: در خصوص ماهیت این اغتشاشات رهبر معظم انقلاب موضوع را به خوبی باز کردند و تقریبا همه توجیه شدند چرا که با بیانی ساده و تحلیلی منطقی موضوع را تشریح کردند.

وی افزود: رئیس جمهور و کنگره آمریکا و همچنین ترامپ رئیس جمهوری قبلی آمریکا همگی به میدان آمدند و از اغتشاشات حمایت کردند. اگر قرار بود که از مردم حمایت کنند داروهایی را که تنها در برخی کشورها تولید می‌شود به روی بیماران ما نمی‌بستند. بی تردید دست آمریکا و اسرائیل برای همه رو شده که در این حوادث به میدان آمدند و هدایت میدانی انجام می‌دادند. در حقیقت ماهیت موضوع فوت یک نفر نیست. اگر این حادثه هم نبود موضوع و بهانه‌ای دیگر را علم می‌کردند و در ابتدای مهر ماه چنین حوادثی را رقم می‌زدند.

رییس شورای شهر تهران تاکید کرد: افرادی که آمبولانس‌ها را آتش می‌زنند، سطل زباله را به آتش می‌کشند و اتوبوس و مینی بوس را آتش می‌زنند چه هدفی را دنبال می‌کنند؟ این در شرایطی است که اگر خود آن فرد زخمی شود باید با همین آمبولانس حمل شود.

وی در واکنش به برخی اظهارنظرها در خصوص قیمت سطل‌های زباله‌ای که در اغتشاشات اخیر تخریب شده است، گفت: در چنین حوادثی چانه زدن بر سر قیمت سطل زباله چه معنایی دارد. قیمت سطل زباله‌ای که چهار میلیون اعلام شده اینطور نیست چرا که جنس سطل و کاوری که برای آن در نظر گرفته می‌شود در مجموع هزینه‌ای بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان دارد. از سوی دیگر متصل کردن این مسائل به دکتر شهید چمران چه جایگاهی می‌تواند داشته باشد یا مطرح کردن موضوعاتی همچون ارتقای پله پله که تصور می‌کنم مسئله خوبی باشد. چرا که برخی ایراد به ارتقاء یکدفعه‌ای می‌گیرند پس این موضوع اگر به صورت تدریجی باشد، بهتر است.

چمران تاکید کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران در دنیا مسئله‌ جدیدی را باز کرده که البته سخت است؛ چرا که خط نه شرقی و نه غربی که امام اعلام کرده بود را دنبال می‌کند. به این ترتیب کشورهای دنیا به تدریج بیدار می‌شوند و این مسئله آمریکا و همپیمانانش را نگران کرده است. بی تردید از بین بردن سطل‌های زباله و به آتش کشیدن اتوبوس‌ها و مغازه‌های مردم اعتراض نیست. این موارد اغتشاش است و هنگامی که مامور نیروی انتظامی را با اسلحه و یا چاقو به شهادت می‌رسانند این یعنی اینکه رسما برای جنگیدن آمده‌اند. برخی از آنها برای رقم زدن چنین حوادثی پول گرفتند. این ماهیت آن چیزی است که در حال اتفاق افتادن است که باید دنبال شود که چرا به اینجا رسیده و در مورد این مسائل تحلیل داشته باشیم و برای نسل جوان نیز فکر درستی باید انجام دهیم.