استاندار تهران گفت: امروز دعوایی که در دنیا وجود دارد که امتداد آن در کشور ما در همین حوادث اخیر قابل مشاهده است.

به گزارش مرور نیوز، محسن منصوری در بیست و چهارمین جشنواره شهید رجایی استان تهران گفت: در کشوری زندگی می‌کنیم که بسیاری از شاخص‌گذاری‌ها را میراث‌دار هستیم و در طراحی آن‌ها نقشی نداشته‌ایم. لذا ضرورت دارد برخی از آن‌ها را مرور کنیم. گاهی شاخص‌های حرفه‌ای در حوزه اداری ما را در رقابت‌هایی می‌اندازد که معلوم نیست اساس آن چیست.

 

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی و اداری ما باید در مختصات انقلاب اسلامی مورد ارزیابی قرار گیرند تا مشخص شود در کجا قرار گرفته‌اند. رهبر معظم انقلاب پنج گام را برای رسیدن به تمدن اسلامی طراحی کرده‌اند. ما در حال تکمیل این مسیر هستیم و در حال حاضر در مرحله تحقق دولت اسلامی قرار گرفته‌ایم که اگر موفق شویم به سمت تمدن اسلامی حرکت خواهیم کرد.

وی ادامه داد: امروز دعوایی که در دنیا وجود دارد که امتداد آن در کشور ما در همین حوادث اخیر قابل مشاهده است، این است که دشمن تلاش می‌کند در کف خیابان‌ها اغتشاش ایجاد کند تا جریان تحقق دولت اسلامی را کُند، کند.

استاندار تهران با اشاره به ویژگی های دولت اسلامی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب، تأکید کرد:  دولت اسلامی یعنی روش‌ها و منش‌های اسلامی که باید برای تحقق دولت اسلامی به آن‌ها توجه ویژه داشته باشیم. فتنه‌های سال‌های اخیر نیز تلاشی است که ما را در رسیدن به دولت اسلامی ناموفق کند و یا سرعت این امر را کاهش دهد.

وی تأکید کرد: مسئله مهم، تحقق عدالت و عدالت اسلامی است که باید در ارزیابی دستگاه‌های اداری این شاخص مدنظر قرار گیرد. 

استاندار تهران با تأکید بر اینکه سلامت اداری و روحیه مبارزه با فساد، اشراف‌گرایی باید همواره مورد توجه قرار گیرد و در ارزیابی دستگاه‌های اداری مدنظر قرار گیرد، افزود: گاهی برخی از مدیران و دستگاه‌ها برای نظام آبرو ایجاد می‌کنند به شکلی که مردم با مراجعه به این دستگاه‌ها حتی اگر گره‌گشایی از کارشان نشود راضی بازمی‌گردند چرا که مردم‌داری در این دستگاه انجام شده و این از شاخص‌های مهم دولت اسلامی است.

وی با تأکید بر لزوم تکیه بر ظرفیت‌های داخلی کشور گفت: دولت سیزدهم بحمدالله متکی به درون نظام است. در دوره‌های قبل صحبت از آوردن مدیران از خارج از کشور بود، اما خوشبختانه امروز در کشور طراحی، اجرا و تولید مدنظر قرار گرفته و توان مدیران و کارشناسان داخلی به کار گرفته شده و این موضوع باید در ارزیابی‌ها مد نظر قرار گیرد.

به گفته منصوری، سلامت اعتقادی و اخلاقی باید در مجموعه‌ها مورد ارزیابی قرار گیرد. بی‌تردید از عواملی که یک جامعه را به سمت عقب می‌برد این است که اصول به فرعیات تبدیل شود و دشمن نیز در همین حوادث اخیر چنین هدفی را دنبال می‌کند. 

استاندار تهران افزود: بی‌تردید فتنه مانع ایجاد می‌کند و به گونه‌ای است که حق و باطل را مخدوش می‌کند. لذا ما باید با اشراف و جدیت خدمت خود را دنبال کنیم. خصلت فتنه این گونه است که خود را جای حق نشان می‌دهد و با ظاهری قشنگ باطنی دیگر را دنبال می‌کند.

وی ادامه داد: البته فتنه‌ها ریشه هوای نفس دارند و بدعت‌گذاری‌ها را دنبال می‌کنند. در حوادث اخیر اصلا موضوع حجاب، خانم امینی و دختران و زنان مطرح نیست؛ بلکه جمهوری اسلامی را هدف قرار داده اند.

استاندار تهران تاکید کرد: دشمن تلاش می‌کند به هدف نرسیم اما کور خوانده، به برکت رهبری و حضور مردم در صحنه در مسیر خود مستحکم به اهدافمان خواهیم رسید. حادثه‌ای که شب گذشته در زندان اوین اتفاق افتاد در کنار نقاط مثبت و منفی، دوستان دستگاه امنیتی و انتظامی شبانه‌روز جدی پای کار هستند. اینها سرمایه‌های کشور هستند و به لطف خدا و به برکت خون شهدا به ویژه شهدای امنیت این شرایط را هم پشت سر خواهیم گذاشت و در مسیرمان موفق خواهیم بود. هر چه پیشتر آزمون‌ها سخت‌تر می‌شود؛ اما به سمت قله در حرکت هستیم.

وی در پایان این جلسه و در جمع خبرنگاران نیز در پاسخ به سوالی درخصوص ارزیابی طرح شناورسازی ساعات کار ادارات گفت: روز گذشته این طرح با حضور همه دستگاه‌هایی که در اجرای آن بحث‌هایی را داشتند، برگزار شد و به جمع‌بندی نهایی رسیدیم اما مرجع ابلاغ این موضوع و تصمیم‌گیری نهایی دولت است.