فرمانده ناجا با اشاره به این مطلب که مأموران پلیس تمام تلاش خود را برای استقرار امنیت در کشور انجام می‌دهند، گفت: امروز کشورمان از امنیتی پایدار برخوردار است.

به گزارش مرورنیوز، صبح امروز هفتمین نشست نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با سفرا و کارداران مستقر در تهران با حضور سردار حسین اشتری فرمانده ناجا، حسن قشقاوی معاون کنسولی وزارت امور خارجه و جمعی از سفرا در سالن همایش های هتل هما برگزار شد.

سردار اشتری در این مراسم اظهار داشت: مهم ترین هدف برگزاری هفته نیروی انتظامی نمایش توانمندی های پلیس، جذب اعتماد عمومی، پاسخ به مطالبات مردم است.

وی افزود: ارتباط با مردم فرصتی را فراهم می کند تا از مطالبات آنها در راستای امنیت عمومی مطلع شویم، امروز ایران از امنیتی پایدار برخوردار است.

فرمانده ناجا گفت: امروز نیروی انتظامی با فعالیت های خود با برخورداری از نیروهای کارآمد و متخصص توانسته امنیت شایسته ای را تامین کند.

وی تصریح کرد: ایران از ابتدای پیروزی انقلاب با مشکلات زیادی رو به رو بوده اما ضریب امنیت در کشور رو به رشد است.

سردار اشتری گفت: امروز با اقتدار و تلاش نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی نیروهای تکفیری جرات نزدیک شدن به ایران را ندارند.

وی اضافه کرد: گسترش روزافزون مواد مخدر و جریان های تروریستی باعث چالش در مرزها شده و ایران تلاش می کند با این تهدیدات مبارزه کند.

فرمانده ناجا گفت: سالانه بیش از ٥٠٠ تن از انواع مواد مخدر توسط ناجا در کشور کشف می شود که اغلب در مرزهای کشور است.

وی ادامه داد: ضمن کشف ٣٢٢ تن انواع مواد مخدر در ٦ ماهه امسال در جمع آوری معتادان متجاهر نیز نقش بسزایی داشته ایم.

سردار اشتری با بیان این مطلب که جرایم جنایی آدم ربایی سرقت های مسلحانه روندی نزولی داشته است، گفت: در برخورد با سارقان و جرائم خشن توسط پلیس آگاهی با کاهش ٤ درصدی جرایم مواجه هستیم.

وی تصریح کرد: پلیس فتا به خوبی توانسته خطرات این حوزه را کاهش و بیش از ٧٠ درصد جرایم این حوزه را کشف کند.

فرمانده ناجا گفت: پلیس ایران در سالهای اخیر با افزایش تعاملات در جهان حضوری فعال داشته، برای مثال همزمان با برگزاری مسابقات المپیک در برزیل نیروی های لازم برای حفظ امنیت به این کشور اعزام شدند.

سردار اشتری افزود: در سالهای اخیر برخی کشورها با ایجاد گروه های تروریستی در راستای منافع خود اقداماتی را انجام دادند اما حالا مهار آنها از دستشان خارج شده است.

وی گفت: تزویر و دورویی آثار مخربی را برای کشورهای منطقه دارد حمایت از تروریست ها در بلند مدت هزینه های گزافی را شامل حال کشورها می کند؛ زیرا شبکه جرایم سازمان یافته فعالیت های گسترده‌ای را انجام می دهند و برخورد با آنها نیاز به همکاری همه جانبه دارد که یک کشور به تنهایی از عهده آن برنمی آید امروزه تهدیدات جهانی شده و برای مقابله با آنها کشورها باید با هم هم‌پیمان شوند.