رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری گفت: استمرار اینگونه جلسات در شکل‌گیری فضای گفتگوی همدلانه و صریح میان دولت و دانشگاه مؤثر است.

به گزارش مرورنیوز، نشست «بررسی جایگاه تشکل‌های دانشجویی در مدیریت فضای دانشگاهی» با حضور نمایندگان تشکل‌های مختلف دانشگاه‌های کشور در مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری برگزار شد.

محمد صادق خیاطیان در این دیدار پس از استماع دیدگاه‌ها و پیشنهادات نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در خصوص فضای دانشگاهی و شرایط روز کشور، گفت: تشکل‌های دانشجویی هم به دلیل حضور در دانشگاه و هم به واسطه ارتباط وثیق با جامعه، معمولاً دارای شناخت دقیقی از فضای اجتماعی کشور و شرایط دانشگاه هستند و به همین دلیل تحلیل‌های دقیقی ارائه می‌دهند.

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری خطاب به دانشجویان حاضر در جلسه گفت: دغدغه‌مندی و کنشگری فعالانه شما دانشجویان در دانشگاه و جامعه، نشانه احساس مسئولیت‌تان نسبت به آینده نهاد علم و روند حرکت جامعه است و این دغدغه‌مندی از نظر دولت فوق‌العاده ارزشمند و درخورِ قدردانی است.

این استاد دانشگاه همچنین استمرار اینگونه جلسات را در شکل‌گیری فضای گفت‌وگوی همدلانه و صریح میان دولت و دانشگاه مؤثر دانست و افزود: مرکز بررسی‌های استراتژیک آماده دریافت دیدگاه‌ها و تحلیل‌های دانشجویان درباره فضای دانشگاه‌ها و پیگیری و پیشنهادات مطالبات آنان از دولت است و با جدیت توسعه فضای تعامل دولت و دانشگاه را دنبال می‌کند.

خیاطیان در پایان خاطرنشان کرد: ما امروز در فضاهای دانشگاهی، علاوه بر نشاط سیاسی، به نشاط علمی، اقتصادی و همچنین به تسهیل‌گری برای نقش‌آفرینی دانشگاهیان در موضوعات مهم کشور، نیازمندیم. رسیدگی به موضوعات کسب‌وکارها از طریق برگزاری رویدادها در فضای دانشگاهی کشور از اهمیت بالایی برخوردار است و این رویدادها می‌تواند به پویایی فضای دانشگاه نیز کمک کند.

گفتنی است در ابتدای این نشست تعدادی از نمایندگان تشکل‌های دانشجویی کشور گزارش‌هایی را درباره فضای دانشگاه خود در سال تحصیلی جدید به خصوص پس از بازگشایی دانشگاه‌ها (پس از دوران همه‌گیری کرونا) و اغتشاشات اخیر به رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری ارائه دادند و طی سخنانی با اشاره به اهمیت نقش‌آفرینی تشکل‌های دانشجویی و روحیه مطالبه‌گری آنها در فضای فعلی، لزوم بازیابی نشاط و پویایی تشکل‌ها در فضای جدید (پس از کرونا) را مورد تاکید قرار دادند.