معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس از تیراندازی تروریستی در حرم شاهچراغ(ع) زمان نماز مغرب وعشاء خبر داد.

به گزارش مرور نیوز ؛ اسماعیل محبی پور در گفت و گویی بیان کرد: متاسفانه شامگاه امشب چهارشنبه ٤ آبان تیراندازی تروریسی در حرم شاهچراغ(ع)، موجب زخمی شدن تعدادی از شهروندان شده است.

او ادامه داد: تعدادی کشته شده‌اند که آمار آنها مشخص نیست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس اعلام کرد: محیط تحت کنترل است و اطلاعات تکمیلی متعاقبا اعلام می‌شود.

گزارش‌ها تا کنون از شهادت ۹ تن از شهروندان حکایت دارد و ۱۰ تن از شهروندان زخمی شدند.

 

شیراز

تروریست یک نفر بوده است

فرمانده انتظامی فارس اعلام کرد: حادثه تروریستی شاه چراغ حوالی اذان مغرب حادث شد و بلافاصله نیروهای واکنش سریع پلیس وارد عمل شدند.

سردار سرتیپ رهام‌بخش حبیبی در گفت‌وگو با رسانه‌ها اعلام کرد که در این حادثه براساس بررسی‌های پلیس یک تروریست با اسلحه ابتدا خدام مقابل باب‌الرضا (ع) را هدف قرار داده و وارد صحن شده و به سمت زائرین و مجاورین تیراندازی کرده است.

وی اعلام کرد: تیم واکنش سریع پلیس بلافاصله وارد شده و پس از مجروح کردن تروریست، او رادستگیر کردند.

حبیبی در مورد تعداد زخمی و مجروح شده‌ها آماری را اعلام نکرد و افزود: مردم به سمت صحن شاه چراغ رفتند و آنجا ازدحام جمعیت است. مسئولان از مردم درخواست کردند که به سمت حرم نروند و اخبار را از طریق رسانه‌های رسمی دنبال کنند.

دو کودک در میان شهدای حادثه

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استان فارس نیز در گفت‌وگویی اعلام کرد: از بین شهدای این حادثه دو نفر کودک هستند.

اسماعیل محبی‌پور خاطرنشان کرد: مصدومان این حادثه به بیمارستان‌های شهید رجایی، نمازی و مسلمین انتقال داده شدند.

عامل اصلی حمله امروز شیراز در حال بازجویی است

به گفته فرمانده انتظامی فارس، عامل اصلی حمله تروریستی عصر امروز حرم شاهچراغ (ع) در شیراز که دستگیر شده است، هم‌اینک در حال بازجویی است.

سردار سرتیپ رهام بخش حبیبی شامگاه چهارشنبه بیان کرد:‌ بعد از این اقدام تروریستی، نیروی واکنش سریع فراجا به سرعت وارد عمل شد و عامل اصلی اقدام تروریستی را مجروح و دستگیر کرد.

او اظهار کرد:‌ هم‌اینک عامل تروریستی در حال مداوا و بازجویی است.

فرمانده انتظامی فارس که در محل حرم مطهر شاهچراغ (ع) حضور داشت، ابراز کرد: بنا بر آنچه از تصاویر به دست آمده است عامل اصلی این حمله که یک نفر بوده، دستگیر شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس نیز گفت:‌ شمار شهدای اقدام تروریستی حرم مطهر شاهچراغ (ع) در شیراز به ۱۵ نفر رسید.

اسماعیل محبی پور بیان کرد: در نتیجه این اقدام تروریستی که ساعاتی پیش روی داد، همچنین ۲۷ نفر زخمی شدند.

راه‌های دسترسی به حرم شاهچراغ(ع) بسته است

فرمانده انتظامی فارس گفت: در پی حمله تروریستی سه فرد مسلح با اسلحه جنگی به حرم مطهر شاهچراغ (ع) و کشته و زخمی شدن تعدادی از هموطنان، در حال حاضر تمام راه ارتباطی به حرم مسدود است.

سردار رهام بخش حبیبی شامگاه چهارشنبه با اعلام خبر فوق، از مردم خواست از حرکت به سمت حرم مطهر خودداری کنند.

او ادامه داد: در این حادثه تکفیری - تروریستی تاکنون حدود ۴۰ نفر زخمی شده‌اند.

فرمانده انتظامی فارس خاطرنشان کرد: حال هفت نفر از زخمی‌ها وخیم گزارش شده است.

احتمال تدفین شهدا در حرم شاهچراغ

ابراهیم عزیزی - نماینده شیراز و زرقان در بیان روایت حادثه تروریستی عصر امروز (چهارشنبه) گفت: در این حادثه ۱۳ نفر شهید و ۲۲ نفر مجروح شدند.

وی گفت: مجروحان حادثه همگی به بیمارستان منتقل شده و پیکر پاک شهدا نیز برای تعیین هویت منتقل شده است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی سیاست خارجی مجلس در پاسخ به این پرسش که آیا امکان تدفین این شهدا در حرم شاهچراغ وجود دارد؟ گفت: در این زمینه پیگیری‌های لازم انجام می‌شود تا چنانچه خانواده آنها راضی به این امر باشند و با هماهنگی تولیت آستان مقدس شاهچراغ این امر را پیگیری می‌کنیم.

در این حادثه تروریستی چهار کودک مجروح و دو کودک به شهادت رسیدند.

علیرضا صحرائیان، معاون توسعه و مدیریت منابع حرم مطهر نیز در جمع خبرنگاران ضمن اعلام تسلیت به مناسبت شهادت زائرین این مکان مقدس در حادثه تروریستی اخیر، اظهار کرد: بر اساس آخرین تصمیمات گرفته شده در جلسه فوق‌العاده تولیت این حرم، امکان خاکسپاری تمامی زائرانی که در این مکان ارزشی به شهادت رسیدند، وجود دارد.

ثمره برخی اغتشاشات همین ناآرامی هاست

سید کاظم موسوی - رییس کل دادگستری استان فارس نیز گفت: تیمهای تشخیص هویت در بیمارستان مستقر هستند و  تشخیص هویت تعدادی از شهدا نیز مشخص شده است و مجروحان تحت مداوا هستند.

وی با بیان اینکه ثمره برخی اغتشاشات همین ناآرامی هاست افزود: دادگستری اقدامات قضایی قاطع و قانونی و برخورد قضایی انجام خواهد داد.

 

اسامی مجروحان حادثه تروریستی حرم شاهچراغ

اسامی مجروحان حادثه تروریستی حرم شاهچراغ به شرح زیر است:

۱- فاطمه کشاورز

۲- هاشم مفتخری

۳- مهرزاد گلمکانی

۴- محسن افشین

۵- شکر الله کشاورز

۶- محمد رضا آذری

۷- جواد شاهین مهر

۸- کاظم رضایی

۹- آرتین سرداران

۱۰- نادر فتحی

۱۱- معصومه دربندی

۱۲- اهورا لورگوفی

۱۳- عباس لورگوفی

۱۴- امیرعلی کیومرثی

۱۵ - دلبر کریمی

۱۶ - محمد جواد دهقانی

۱۷- عجب نارستمی

۱۸- حسن اسلامی

۱۹- فاطمه، ولی زاده

۲۰ - محمد ابراهیم پور

۲۱ - کودک یک ساله بی نام

اعلام ۳ روز عزای عمومی در استان فارس

معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس از سه روز عزای عمومی در استان فارس خبر داد.

به گفته وی پیکر مطهر شهداء در روز شنبه ۷ آبانماه در حرم شاهچراغ تشییع و خاکسپاری خواهد شد.

 

پیام تسلیت تولیت حرم مطهر حضرت احمدبن موسی(ع)

در پی حمله تروریستی به آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام و شهادت جمعی از زائران این بارگاه منور، حجت الاسلام و المسلمین دکتر ابرهیم کلانتری، تولیت حرم مطهر، پیام تسلیتی صادر کرد.

متن این پیام به شرح زیر است:

«بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ وَ عَلَی الاَرْواحِ الَّتی حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ

شهادت جمعی از زائران حرم مطهر حضرت احمدبن موسی الکاظم(علیهماالسلام) را به پیشگاه حضرت ولیعصر(ارواحنا فداه)، نائب برحقش حضرت آیت الله امام خامنه ای(دامت برکاته) و امت شهیدپرور میهن اسلامی بویژه خانواده هایی که در حادثه تروریستی حمله به سومین حرم اهل بیت علیهم السلام در ایران اسلامی به فیض عظمای شهادت رسیده اند، تبریک و تسلیت عرض می کنم.

حمله دزدانه و به خاک و خون کشیده شدن زنان و مردان و کودکانی که برای اقامه نماز و ساییدن پیشانی بندگی بر آستان حضرت حق و عرض ارادت به ساحت ملکوتی اولیاء الهی گردهم آمده اند، چیزی جز رذالت، ددمنشی و وحشی گری توسط عوامل مسخ شده استکبار و صهیونیسم بین الملل نمی تواند باشد.

مردم غیور، ولایتمدار و آگاه این مرز و بوم، دیرزمانی است که برای استقلال، پیشرفت، حاکمیت ارزش های الهی و اهتزاز عزتمند پرچم اسلام ناب محمدی(ص) بر سرای میهن، عزیزترین عزیزان خود را به پیشگاه خداوند کریم تقدیم کرده اند، هیهات که چنین مردمی در مقابل رذالت های وحشیانه عوامل حقیر استکبار جهانی از پیمودن مسیر عزّت و سربلندی و عرض ارادت و عشق به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام بازمانند.

تجربه گرانبار ملت ما از آغازین روزهای انقلاب اسلامی تا امروز، بیانگر این حقیقت ارزشمند است که اینگونه حوادث غم بار، نه فقط نتوانسته در عزم و اراده مردم بزرگ ایران اسلامی، خلل و سستی بوجود آورد، که آنان را در مسیر حق، استوارتر از گذشته نموده است.

برای شهیدان والامقام این حادثه تروریستی، غفران و رحمت واسعه الهی و آرامش در جوار اولیاءالله، بویژه سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و برای بازماندگان، صبر جمیل و اجر بی پایان از پیشگاه خداوند کریم مسألت دارم.

یا لَیْتَنی‌ کُنْتُ مَعَکُمْ فَافُوزَ فَوْزاً عَظیماً.»