سخنگوی شورای شهر با اشاره به مزیت غیر قابل انکار فضای مجازی در رشد و بهینه سازی کسب و کارها گفت: شبکه های مجازی آثار مثبت و مفیدی را در رشد و توسعه کسب و کارها دارند و باید بیش از هر اقدامی منافع مردم حفظ و در نظر گرفته شود.

به گزارش مرور نیوز، صرف نظر از ضرر یا خطرهایی که شبکه های پیام رسان خارجی برای کشور دارند نمی توان کمک شایان این شبکه ها را در بهبود، توسعه و رونق کسب و کارها نادیده گرفت. با رونق گرفتن این شبکه ها و سهولت دسترسی، بسیاری از مردم بدون داشتن بودجه قابل توجهی برای اجاره مکان و سرمایه گذاری حتی در دور دست ترین شهرهای کشور به کسب درآمد پرداختند.

چه بسیار زنان سرپرست خانواری که تولیدات و محصولات خانگی خود را در این شبکه ها عرضه کردند و به حق افراد بسیاری از سرتاسر کشور مشتری شان شدند، اما پس از فیلترینگ کسب و کار و به تبع آن درآمدشان دچار خدشه یا به طور کل نابود شد.

باید پذیرفت شبکه های پیام رسان داخلی خواسته یا ناخواسته آنطور که باید به مذاق کاربران مجازی خوش نیامد و رغبتی به جهت استفاده از آن دیده نشد.

اکنون در این بحران اقتصادی، تصمیم بر فیلترینگ بدون آنکه جایگزین مناسبی برای آن تعریف شود ضرر مطلق به قشر آسیب پذیر، برند های به نام کشور و در نهایت اقتصاد کشور است و باید هرچه سریعتر مسئولان امر در این باره چاره ایی بیندیشند.

 

بازار آنلاین ایران با حدود ۳۰۰ هزار فروشگاه تعطیل شده است

شایان ذکر است، به واسط پایش های صورت گرفته، بازار آنلاین ایران با حدود ۳۰۰ هزار فروشگاه تعطیل شده است. بازاری که اندازه آن تقریبا معادل ۷۵۰ بازار سنتی مانند بازار تجریش است و در واقع ۹ میلیون ایرانی کرکره کسب وکار آنلاین خود را پایین کشیده اند.

 

علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به آشوب های اخیر و در پی آن فیلترینگ شبکه های اجتماعی بیان کرد: متاسفانه در پی نقشه شوم و از پیش تعیین شده دشمنان جمهوری اسلامی و به راه افتادن اغتشاشات اخیر، تعدادی از جوانان دلسوز نظام شهید و خانواده های بسیاری داغدار شدند و در پی آن به دلیل فیلترینگ بسیاری از کسب و کارها متضرر و تعطیل شدند.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه دشمنان برای تجزیه ایران نقشه کشیدند می گوید: در این اغتشاشات اخیر از نیروی انتظامی گرفته تا کسبه متضرر شدند که حقیقتا اتفاقی تلخ و ناراحت کننده است.

 

آسیب به کسب و کارهای مردم به صلاح نیست

نادعلی با اشاره به متضرر شدن کسب و کارهای اینترنتی پس از فیلترینگ که بخش قابل توجهی از آنان را زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهد مطرح کرد: معتقدم در این شرایط اقتصادی آسیب به کسب و کارهای مردم به صلاح نیست و نباید چنین اتفاقی رخ دهد و اگر قرار باشد تصمیم جدیدی درخصوص شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام و واتساپ اتخاذ شود باید پیش از آن جایگزین های مناسب فراهم شود.

وی با انتقاد از عملکرد 8 ساله دولت گذشته در حوزه فناوری اظهار کرد: در دولت گذشته مباحث اینترنت ملی و فضای مجازی دچار یک رهایی و بی اهمیتی شد و طبیعی است که در این فضا دشمن، کشور را مورد تهاجم و سو استفاده قرار می دهد، لذا جمهوری اسلامی آنقدر در حوزه فناوری توانا است که اگر همت مضاعفی در کشور ایجاد شود بتوانند از آن به نحو احسنت استفاده کنند.

سخنگوی شورای شهر با اشاره به مزیت غیر قابل انکار فضای مجازی در رشد و بهینه سازی کسب و کارها گفت: شبکه های مجازی آثار مثبت و مفیدی را در رشد و توسعه کسب و کارها دارند و باید بیش از هر اقدامی منافع مردم حفظ و در نظر گرفته شود.

نادعلی در پایان خاطر نشان کرد: اگر قرار است جایگزینی برای شبکه های اجتماعی موجود نظیر اینستاگرام و واتساپ فراهم شود که اتفاق مطلوبی است اما در صورت عدم جایگزینی نیاز است قواعدی در راستای فعالیت این شبکه ها وضع شود.