مدیر کل مدیریت بحران استان تهران از صدور هشدار زرد هواشناسی در استان تهران گفت: به مردم توصیه می‌شود از تردد در حاشیه و بستر مسیل‌ها و رودخانه‌ها خودداری کنند.

به گزارش مرورنیوز، حامد یزدی مهر، عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران از صدور هشدار زرد هواشناسی در این استان خبر داد و اظهار داشت: با توجه به پیش بینی‌های سازمان هواشناسی استان تهران وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک از بعدازظهر دوشنبه نهم آبان ماه آغاز و تا روز سه شنبه دهم آبان ماه پایان خواهد یافت.

مدیر کل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به نوع مخاطره سامانه مذکور افزود: رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی همراه با خیزش گرد و خاک برای مناطق جنوبی و غربی استان تهران پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه احتمال تگرگ در مناطق مستعد و بارش برف با احتمال کولاک در ارتفاعات بالادست توسط سازمان هواشناسی پیش بینی شده است گفت: از همه مردم می‌خواهیم نسبت به هشدارهای صادر شده توجه ویژه داشته باشند، چرا که در این سامانه لغزندگی جاده‌ها، احتمال ریزش کوه، احتمال آب گرفتگی معابر و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها وجود دارد.

یزدی مهر در ادامه بیان داشت: به مردم توصیه می‌شود از تردد در حاشیه و بستر مسیل‌ها و رودخانه‌ها خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران همچنین خواستار پرهیز از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات و عدم پرواز با هواپیماهای سبک شد و عنوان داشت: فاصله گرفتن از سازه‌های موقت و احتیاط در تردد برای افراد دارای بیماری تنفسی و سالمندان، عدم پارک خودرو کنار درختان و سازه‌های نیمه تمام مورد تاکید است.

یزدی مهر افزود: خطر سقوط اجسام، کاهش دید و کیفیت هوا وجود دارد.