​وزیر آموزش‌وپرورش گفت: آموزش‌وپرورش فعالیت‌هایش فقط باید در حوزه تعلیم و تربیت باشد و در هر حوزه‌ دیگری که تخصص نداشته‌ایم؛ از جمله حوزه‌های اقتصادی، شرکت داری و ... که ورود پیداکرده‌ایم، نتوانسته‌ایم موفقیتی کسب کنیم.

به گزارش مرور نیوز، یوسف نوری در دیدار با رئیس و نمایندگان شورای عالی استان‌ها با تبریک ولادت امام حسن عسکری علیه‌السلام و تشکر از اشراف و توانمندی‌هایی که اعضای شورای عالی استان‌ها در حوزه آموزش‌وپرورش دارند، اظهار کرد: قانون شوراهای آموزش‌وپرورش فصل الخطاب همه ما در نظام تعلیم و تربیت است.

وی ادامه داد: در دنیا، مدرسه‌سازی و تجهیز آن توسط شهرداری‌ها انجام می‌شود و ساخت‌وساز و تجهیز مدارس بر عهده آموزش‌وپرورش نیست، آموزش‌وپرورش در همه دنیا تنها کار تعلیم و تربیت را بر عهده دارد، اما در ایران حتی مسئولیت سرویس ایاب ذهاب دانش آموزان را نیز بر عهده دارد.

عضو کابینه دولت سیزدهم تاکید کرد: آموزش‌وپرورش فعالیت‌هایش فقط باید در حوزه تعلیم و تربیت باشد و در هر حوزه‌های دیگر که تخصص نداشته‌ایم؛ از جمله حوزه‌های اقتصادی، شرکت داری و ... که ورود پیداکرده‌ایم، نتوانسته‌ایم موفقیتی کسب کنیم، لذا نباید در این حوزه‌ها ورود پیدا کرده و اگر می‌توانیم از آن‌ها خارج شویم.

عضو کابینه دولت مردمی ایران قوی اظهارکرد: در حوزه خدمات شهری، آموزش‌وپرورش با توجه به تعداد دانش آموزان، خانواده‌ها و معلمان حدود۵۰ میلیون نفر جمعیت دارد و با این گستره جمعیتی، فضا و امکاناتی که در شهرداریم، بسیار کم و اندک است و این کمبود در شرایطی اتفاق می‌افتد که آموزش‌وپرورش مهم‌ترین بخش ارتقاء فرهنگ جامعه را بر عهده دارد.

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به نقش مهم آموزش‌وپرورش در معماری و فرهنگ شهرها، گفت: علی‌رغم نقش پررنگ آموزش‌وپرورش در جامعه شهری، مطابق قانون شوراها مقرر بود تا ۵ درصد عوارض شهری به آموزش‌وپرورش اختصاص یابد، اما در سال‌های اخیر این مبلغ به ۳ درصد رسیده است.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، وی در پایان تصریح کرد: وظیفه آموزش‌وپرورش، رسیدگی به‌نظام تعلیم و تربیت است، اما مسئولیت سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان بر عهده ما گذاشته‌ شده است، لذا باید فعالیت‌های که در راستای تخصص، اهداف و توانایی‌های آموزش‌وپرورش نیست، از مسئولیت‌های این دستگاه برداشته شود.