رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: هر چه هلال احمر قدرتمندتر باشد به خصوص از نظر نیروی انسانی و متخصص پاسخ به بحران ساده‌تر خواهد بود.

به گزارش مرور نیوز، محمدحسن نامی صبح امروز در گردهمایی معاونین امداد و نجات جمعیت‌های استانی هلال احمر در سراسر کشور در تهران حاضر شد و گفت: بر اساس قانون مدیریت بحران کشور مصوب ۱۳۹۸ همه سازمان‌های عضو مدیریت بحران بایستی برای پاسخ به سوانح در کنار هلال احمر قرار بگیرند و کمک کنند.

وی با بیان اینکه مدیریت بحران ۳ مرحله دارد گفت: پیشگیری، آمادگی به پاسخ و بازسازی و بازتوانی پس از سانحه که در همه این مراحل هلال احمر نقش اصلی و هدایت کننده را بازی می‌کند.

وی افزود: جمعیت هلال احمر از اساسی‌ترین ارکان کشور است. خوشبختانه هلال احمر با ظرفیت و نوع دوستی دکتر کولیوند دچار رونق مضاعف شده‌است و من از طرف وزیر کشور از ایشان قدردانی می‌کنم.

رئیس سازمان مدیریت بحران گفت: هلال احمر نیاز به پشتیبانی از سوی دولت و البته دیگر سازمان‌های مردم نهاد است. 

وی ادامه داد: هر چه هلال احمر قدرتمندتر باشد به خصوص از نظر نیروی انسانی و متخصص پاسخ به بحران ساده‌تر خواهد بود.

بر اساس اعلام جمعیت هلال احمر نامی تاکید کرد: هر کجا بحرانی هست و عدم تعادل در حرکت‌ سازمان‌های مربوطه به چشم می‌خورد، فرماندهی هلال احمر به کار می‌آید و ما این را در سوانح سال جاری به خوبی دیدیم و درک کردیم.

نامی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر شارژ انبارها به وضعیت مطلوبی نرسیده و ما در حال برنامه‌ریزی برای کمک‌های بیشتر به هلال احمر برای رسیدن به وضعیت مطلوب در ذخیره اقلام امدادی هستیم.