سازمان حج و زیارت با صدور اطلاعیه ای نحوه اعزام دانشجویان مشمول به عتبات عالیات را اعلام کرد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از سازمان حج و زیارت، صدور مجوز خروج از کشور توسط سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا انجام می پذیرد و برای صدور این مجوز کافی است، دانشجویان مشمول موارد خواسته شده در دفترچه راهنما را آماده کنند و به دفاتر ستاد در استان های سراسر کشور تحویل دهند.

بر پایه این گزارش با توجه به اینکه تعداد زیادی از زائران دانشجو، خدمت مقدس سربازی را انجام نداده اند و از معافیت تحصیلی استفاده می کنند، حتما می بایست برای سفر به کشور عراق، مجوز خروج از کشور دریافت کنند.

این اطلاعیه افزود: با توجه به اینکه دریافت مجوز خروج از کشور و صدور گذرنامه و سیر مراحل اداری آن، حداقل یک ماه به طول می انجامد و برای سفر حتما باید این مراحل طی شود، زائرانی که از معافیت تحصیلی استفاده می کنند نسبت به زائرانی که گذرنامه دارند زودتر اقدام کنند.

بر همین اساس تمام دانشجویانی که از معافیت تحصیلی استفاده می کنند و تاریخ اعزام آنها تا پایان اسفند ماه است، باید تا 20 دی ماه و برای کاروان های فروردین به بعد تا اول بهمن ماه، فرم تعهد نامه محضری خود را به دفاتر ستاد در سراسر کشور تحویل دهند.

در این اطلاعیه خاطرنشان شده است که نیازی به تنظیم سند در دفترخانه ها نیست چون هزینه آن بالاتر است و لازم است زائران مشمول بعد از مراجعه به دفاتر اسناد رسمی، تقاضای انجام گواهی امضا کنند و زائرانی که می خواهند مراحل ثبت مجوز خروج خود را پیگیری کنند ،می توانند از طریق کد سخا ( از پلیس+10 بگیرید) و کد ملی در سامانهevazifeh.epolice.ir اقدام کنند.

سازمان حج و زیارت در این اطلاعیه تاکید کرده است:‌ دانشجویان مشمول برای گرفتن تعهد نامه محضری که فرم های آن در دفترچه راهنما در سایت لبیک موجود است کافی است با تحویل فرم های یاد شده به یکی از دفاتر اسناد رسمی و با ارائه کارت ملی، شناسنامه و یک ضامن نسبت به این امر اقدام کنند.

در این اطلاعیه آمده است: دانشجویانی که در ارگان های نظامی مشغول به خدمتند یا بورسیه مراکز خاص هستند و طرح خدمت خود را می گذرانند می بایست جهت خروج، از حفاظت اطلاعات یگان خدمتی خود مجوز خروج دریافت کنند و در ادارات گذرنامه ثبت کرده باشند.