با اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، طی ۲۴ ساعت گذشته، پنج فرد مبتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از وبدا، از دیروز(جمعه) تا امروز شنبه ۱۴ آبان سال ۱۴۰۱ و براساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۷۶ بیمار جدید مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در کشور شناسایی و  ۳۵ نفر از آنها در مراکز درمانی بستری شدند.

طبق این آمار مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۵۵۸ هزار و ۷۸ نفر رسیده و تاکنون ۷ میلیون ۳۳۲ هزار و ۸۱۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

اکنون ۱۰۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت هستند و تاکنون ۵۴ میلیون و ۴۰۴ هزار و ۸۴۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

در حوزه واکسیناسیون علیه ویروس کرونا نیز براساس آمار وزارت بهداشت، تاکنون ۶۵ میلیون و ۱۲۴ هزار و ۸۲ نفر دُز اول، ۵۸ میلیون و ۵۳۰ هزار و ۶۵۵ نفر دُز دوم و ۳۱ میلیون و ۳۴۲ هزار و ۱۵۶ نفر، دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۴ میلیون و ۹۹۶ هزار و ۸۹۳ دُز رسید.

در حال حاضر ۳ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۷ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۱۸ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۱۰ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

روزهای هشتم و یازدهم آبان ماه روز بدون فوتی ناشی از ویروس کرونا در کشور ثبت شد.

ویروس کرونا از ابتدای اسفند ۱۳۹۸ در کشور شایع و واکسیناسیون سراسری نیز از ۲۲ بهمن سال ۱۳۹۹ آغاز شد.