شهردار تهران در سیزدهمین پویش قرار خدمت در دیدار با کارکنان شهرداری منطقه هفت، اعلام کرد: قراردادهای ساخت دو بزرگراه و یک آزادراه بسته شده و طرح‌های راکد شهر فعال شده است.

به گزارش مرورنیوز، علیرضا زاکانی روز دوشنبه در سیزدهمین پویش قرار خدمت در دیدار با کارکنان شهرداری منطقه هفت با بیان اینکه یک سال و دو ماه و پنج روز است که در خدمت شما هستیم، اظهار داشت: شهر ما قدمت زیادی دارد و ۲۳۵ سال است که پایتخت است و در کنار بسیاری از خوبی ها، شهری است که از فرسودگی، بی‌هویتی و مشکلات متعدد از جمله ترافیک، آلودگی هوا و بی مسکنی و بد مسکنی رنج می‌برد.

وی ادامه داد: قبل از انقلاب ۷۲ بوستان داشتیم و امروز ۲۳۴۷ بوستان در شهر تهران داریم اما باز هم از کمبود فضای سبز رنج می‌بریم؛ مثلا منطقه هفت از میانگین ۱۶ متری فضای سبز در تهران، ۴.۵ متر فضای سبز دارد؛ این مشکلات تحمیلی به شهروندان باعث شده که نشاط و در صحنه بودنی که از پایتخت نظام اسلامی انتظار می رود را کمتر ببینیم.

زاکانی اضافه کرد: وقتی به مدیریت شهری می رسیم می‌بینیم با وجود همه زحمات گذشته، امروز کار بسیاری وجود دارد و باید اعلام کنیم، همه نیازهای شهر مستقیم و غیرمستقیم به ما ربط پیدا می‌کند؛ در کارهایی که مسئولیت مستقیم داریم باید خدمت به مردم ارائه کنیم و در کارهایی که با دیگران است باید کمک کنیم تا آنها توفیق خدمتگزاری پیدا کنند.

شهردار تهران با اشاره به اینکه بزرگترین سرمایه شهرداری نیروی انسانی آن است، توضیح داد: اگر این سرمایه در مختصات درست خود باشد، موجودیت شهرداری به صورت فوق‌العاده ایده‌آل در ذهن مردم تجلی پیدا خواهد کرد و مشکلات کارکنان نیز مستقیم در زندگی مردم اثر می‌گذارد.

وی با اشاره به تحول و تغییر بنیادین و اساسی برای حل مشکلات مختلف افزود: اولین‌ کار ما رسیدن به ثبات مالی بود و امسال، بودجه ۵۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بسته شد اما ما افق را تا ۸۳ هزار میلیارد بستیم و پیش بینی می‌کنیم حدود ۱۶۰ تا ۱۷۰ درصد بودجه را محقق کنیم؛ همچنین قراردادهای ساخت دو بزرگراه و یک آزاد راه بسته شده و طرح‌های راکد شهر فعال شده است.

زاکانی با تاکید بر اینکه باید یک برنامه مدون و مشخص برای آینده داشته باشیم و تعیین کنیم که این اعتبار می خواهد چه گره‌ای را باز کند، یادآور شد: در حوزه فرهنگی و اجتماعی تلاش شد که به دستگاه‌های مختلف کمک کنیم؛ مثلا در زمینه معتادان متجاهر، پذیرای بیش از سه هزار نفر هستیم و هدف گذاری کردیم که ۷۵۰۰ نفر را پذیرا باشیم.

شهردار تهران با اشاره به اینکه اگر چشم‌انداز تهران کلانشهر الگوی جهان اسلام را ترسیم کردیم، ناظر به امروز نبود و با تحول در چهار بخش به دنبال آن هستیم، افزود: در زمینه تحول درون زا و تبدیل شهرداری به یک نهاد خدمتگزار اجتماعی، مهمترین رکن کار کارکنان و طلای ناب عنصر انسانی شهرداری است.

وی افزود: اگر مدعی ایجاد قرارگاه جهادی مسکن هستیم و تعهد به کارسازی سالانه ۱۸۰ هزار واحد دادیم و تا امروز ۳۴۰ هزار واحد را توافق کردیم که ۴۰ هزار واحد شروع شده، با در نظر گرفتن این مسأله است که مسکن کارکنان اولویت باشد.

زاکانی اضافه کرد: در زمینه افزایش حقوق کارکنان آنچه که نیاز به مجوز نداشت را شروع کردیم و از طریق سازمان امور استخدامی، امور را دنبال کردیم که عقب ماندگی‌های این حوزه را جبران کنیم؛ حتی برای نیروهای حجمی نیز اعلام کردیم که دنبال شود تا اطمینان از ماندگاری شغل‌ خود داشته باشند که این افراد حدود ۴۰ هزار نفر را شامل می‌شوند.

شهردار تهران با بیان اینکه هفته آینده نخستین بسته خرسندساز کارکنان شروع می‌شود که در آن بیش از ۱۰ خدمت به کارکنان ارائه خواهد شد، گفت: تحول دیگر ناظر به کالبد شهر و در دستور کار گذاشتن نوسازی شهر بر مدار حمل و نقل عمومی است که شرایط را به سمتی می‌بریم که ۶۲.۲ درصد از تهران را نوسازی کنیم و منطقه ۷ و ۱۸ در این زمینه پیشتاز هستند.

وی با اشاره به اینکه به دنبال آن هستیم که پرونده بسیاری از مشکلات تهران را ببندیم، گفت: در محله پاکستان ۳۰ تا ۴۰ سال است که مردم رنج می برند و باید تملکات را انجام و مردم را آزاد کنیم؛ هفته آینده در کمیسیون ماده پنج، ۴ تا ۵ طرح از این جنس داریم.

زاکانی سومین تحول را تحول نرم و روحی شهر برشمرد و افزود: تحولات چهارگانه به دنبال مدیریت شهری الگو، شهر الگو، شهروند الگو و شهر هوشمند هستند؛ تحول چهارم تحول در حوزه فناوری و ایجاد شهر هوشمند است تا بر این اساس شهروندان بالاترین سطح خدمت را مبتنی بر یک عدالت توزیعی دریافت کنند.