کریمی با بیان اینکه طی ۲ تا ۳ هفته آینده توزیع پزشک متخصص انجام می شود، از اعزام ۲ هزار و ۲۰۰ پزشک متخصص به استان‌ های کشور خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، دکتر سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت، در سفر به استان خراسان جنوبی، در جلسه با اعضای هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی خراسان جنوبی، ضمن تاکید بر تلاش وزارت بهداشت برای پیشبرد شعار «عدالت و تعالی نظام سلامت»، تصریح کرد: ایران در حوزه پزشکی، جزو کشورهای اول منطقه بوده و شاخص های بهداشتی در کشورمان، وضعیت خوبی دارد.

کریمی با بیان اینکه طی ۲ تا ۳ هفته آینده توزیع پزشک متخصص انجام می شود، از اعزام ۲ هزار و ۲۰۰ پزشک متخصص به استان‌ های کشور خبر داد و گفت: در استان‌های پهناوری مانند خراسان جنوبی، مشکلات توزیع پزشکان متخصص سخت‌تر است و امیدواریم در مناطق کم برخوردار شرایطی فراهم شود تا پزشکان متخصص، تمایل به ماندن در این مناطق بعد از اتمام طرح را نیز داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه رسیدگی به مناطق کمتر برخوردار یکی از اولویت‌های وزارت بهداشت است، خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت با تمام توان خود برای ارتقای سطح بهداشت و درمان خراسان جنوبی تلاش می کند.

بنابر اعلام وبدا، معاون درمان وزارت بهداشت دراین سفر، از بخش های مختلف پروژه بیمارستان کوثر و بیمارستان جدید در حال ساخت شهر حاجی آباد زیرکوه بازدید و نسبت به تکمیل سریع‌تر این پروژه جهت تامین تجهیزات پزشکی مرکز با حمایت وزارت بهداشت، دستورات لازم را صادر کرد.

وی سپس در سفر به شهر قائن، از بخش‌های مختلف بیمارستان شهدای این شهر، شامل بخش ایزوله در حال ساخت و پروژه توسعه‌ای بیمارستان جدید این مرکز بازدید کرد.

کریمی همچنین از بیمارستان های امام رضا (ع) و رازی شهر بیرجند بازدید کرد. در ادامه مهندس مسعود حمیدیان - مشاور حوزه معاونت درمان وزارت بهداشت نیز با همراهی معاونین درمان و توسعه مدیریت و منابع دانشگاه، از بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) بازدید کردند. در این بازدیدها به ارزیابی روند ارائه خدمات درمانی و بررسی مشکلات این مراکز پرداخته شد.

نشست با مسئولین استانی در محل استانداری خراسان جنوبی و بررسی مسائل حوزه درمان از دیگر برنامه‌های این سفر یکروزه بود.