کارشناس سازمان هواشناسی، به تشریح وضعیت جوی امروز کشور پرداخت.

به گزارش مرور نیوز، امین‌حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی، به تشریح وضعیت جوی امروز کشور پرداخت و گفت: امروز سامانه بارشی در غرب، جنوب غرب، مناطقی از شمال غرب و مرکز، بوشهر و نیمه شمالی فارس و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، تهران، البرز و سمنان، بارش باران و گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: شدت بارش‌ها امروز در استان‌های خوزستان، لرستان، غرب و جنوب اصفهان، کهگلویه و بویر احمد و چهارمحال و بختیاری خواهد بود.

نقشینه خاطر نشان کرد: بارش‌ها در ارتفاعات و نقاط سردسیر به شکل برف خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی تاکید کرد: وزش باد جنوبی در استان‌های گیلان و اردبیل موجب افزایش دما خواهد شد و فردا غرب کشور و دامنه‌های جنوبی البرز غربی و مرکزی آسمانی صاف و آفتابی خواهند داشت که کاهش نسبی دما و گاهی وزش باد نیز پیش‌بینی می‌شود.

نقشینه ادامه داد: برای استان‌های فارس، بوشهر، شرق خوزستان، جنوب اصفهان، شمال کرمان، یزد، خراسان شمالی،خراسان رضوی، خراسان جنوبی و شرق سمنان فردا رگبار رعد و برق باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود و در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف را شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه سامانه بارشی به تدریج از اواخر وقت فردا از شرق ایران خارج خواهد شد، افزود: در دو روز آینده باد شدید امکان خیزش گردوخاک را در مناطق مستعد افزایش خواهد داد.

کارشناس سازمان هواشناسی شنبه هفته آینده را جوی آرام اعلام کرد و گفت: یکشنبه نیز بیشتر مناطق کشور جوی آرام دارند و فقط جنوب کرمان و شمال هرمزگان رگبار پراکنده خواهند داشت.

نقشینه خاطر نشان کرد: دوشنبه در بیشتر مناطق کشور جوی آرام خواهد بود و امروز و فردا شمال خلیج فارس مواج و متلاطم می‌شوند و مناطق فرا ساحل خزر هم امروز تا ظهر مواج خواهد بود.

وی برای تهران نیز بارش باران و وزش باد در برخی ساعات پیش‌بینی کرد و گفت: بیشینه دما امروز به ۱۶ درجه بالای صفر خواهد رسید.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور برای فردا آسمان تهران را تا قسمتی ابری و برای روز شنبه نیز آفتابی پیش‌بینی کرد.