پیکر مطهر شهدای حادثه تروریستی ۲۵ آبان ماه خانه اصفهان صبح امروز از میدان بزرگمهر اصفهان به سمت گلستان شهدا بر روی دستان مردم قدرشناس اصفهان در حال تشییع است.

به گزارش مرور نیوز، مراسم تشییع پیکر مطهر شهدای حادثه تروریستی ۲۵ آبان ماه خانه اصفهان شهید سرهنگ اسماعیل چراغی، شهید محمد حسین کریمی و شهید محسن حمیدی از میدان بزرگمهر اصفهان به سمت گلستان شهدا بر روی دستان مردم قدرشناس اصفهان آغاز شد.

 

 

چند روزی است که حال و هوای شهر اصفهان آغشته به خون شهداست و عطر شهدا در گوشه، گوشه شهر پیچیده است. از محلات گرفته تا خیابان‌های شهر این روزها با تصاویری از شهدای امنیت از شهید چراغی گرفته تا شهیدان کریمی و حمیدی فضا آرایی شده است؛ مردم اصفهان امروز همه در خیابان‌های منتهی به میدان بزرگمهر جمع شده‌اند تا بار دیگر همبستگی خود را اعلام کنند و بگویند که پای خون تک تک شهدای انقلاب ایستاده‌اند و انتقام خون شهدا را از دشمنان داخلی و خارجی خواهند گرفت.

مردم اصفهان با در دست داشتن پرچم‌ جمهوری اسلامی ایران شعار این گل پرپر آمده به عشق رهبر آمده را سر می‌دهند؛ اقشار مختلف در مراسم امروز حضور دارند از مسؤولان لشکری و استانی گرفته تا بازاریان و دانشجویان و مردم عادی، از پیر و جوان گرفته تا زن و مرد و کودک و نوجوان همه امروز آمده‌اند تا اعلام کنند مماشات دیگر کافیست. تا بگویند این فتنه هم به زودی سرکوب می‌شود و روسیاهیش برای دشمنان و مخالفان نظام و براندازان می‌ماند.

 

مردم لبیک یا حسین(ع) و الله اکبر گویان به میدان می‌رسند

مردم اصفهان مسیر میدان بزرگمهر به گلستان شهدای اصفهان را هر بار برای عزیزی طی کرده‌اند، اما چیزی که چهره‌های امروز نشان می‌دهد، تفاوت‌هایی با گذشته دارد.

مردم لبیک یا حسین(ع) و الله اکبر گویان به میدان می‌رسند، شعارها هماهنگ نیست و همه را دلی فریاد می‌زنند، آمده‌اند به بدرقه فرزندان‌شان محمدحسین کریمی، محسن حمیدی و سرهنگ اسماعیل چراغی.

باز هم تصاویر سردار شهیدشان را در دست دارند، حاج قاسم برایشان نماد امنیت است و نماد شجاعت است، نماد «ایران» است، این بیرق مردانگی را بالا می‌برند تا بگویند راه این سرباز وطن ادامه دارد.

 

شهدای اصفهان عکس1

 

حالا دیگر جمعیت مقابل سن فشرده شده و پرچم‌های ایران از میان جمعیت سر بر آورده است، سه رنگ عشق را در هوا تکان می‌دهند، سه رنگی که حالا تابوت‌های مقابل‌شان را هم پوشانده است.

مراسم با قرائت قرآن آغاز می‌شود، بغض زن‌ها و دختران کنارم بی‌صدا می‌شکند و آیه به آیه یاد جوانان‌شان را زنده می‌کنند.

 

شهدای اصفهان عکس2

صبح یکشنبه است و روز غیرتعطیل اما دانشجویان هم همگام با بزرگترها و خانواده‌شان به میدان آمده‌اند، اتفاقا آتش‌شان هم از بقیه تندتر است و با پلاکاردهایی که در دست دارند و شعارهایی که می‌دهند خواستار مجازات عاملان این حادثه هستند.

 

جمعیت به‌راه افتاده و پیکرهای مطهر شهدا در میان خیل مردم انقلابی و قدرشناس، مسیر خیابان بزرگمهر تا گلستان شهدا را طی می‌کند، شعارهای «یا حسین» و «مرگ بر منافق» در مسیر طنین‌انداز شده است.

شهدای اصفهان عکس3

 

 

بسیجی‌های جوان دور جمعیت حلقه زده‌اند، آن‌ها را از لباس‌هایشان می‌شناسم و سوز گریه‌های بی‌وقفه‌شان؛ حق دارند، رفیق از دست داده‌اند و جا مانده‌اند.

اقامه نماز بر پیکر شهدای امنیت اصفهان

مردم به جلو می‌خوانند تا نماز را برقرار کنند، خانم‌ها جلوی ماشین را گرفته‌اند و حرکت برای تابوت شهدا سخت شده، از فریاد یازهرای و دل سوخته‌شان حدس می‌زنم که از اقوام شهدا باشند؛ روی سر و دست زن و مرد، شهدا به جایگاه‌شان می‌رسند و آیت‌الله مهدوی آماده نماز می‌شوند.

پیکر مطهر این سه شهید والامقام پس از اقامه نماز بر پیکر آنان به امامت آیت‌الله مهدوی، برای وداع و خاکسپاری رهسپار شدند.

نماز شهدای اصفهان