مدیر کل توسعه گردشگری داخلی گفت: بیش از ۱۰۰ نقطه گردشگری جدید در کشور شناسایی شده اما در مرحله اول، قرار است ۱۰ نقطه برای اعزام تسهیل‌گران تعیین شود.

‌به گزارش مرور نیوز، «سید مصطفی فاطمی» مدیر کل توسعه گردشگری، درباره طرح گردشگری نقطه‌ای گفت: ما طرحی تحت عنوان مدیریت نوآورانه مقاصد گردشگری داریم که این پروژه روی نقاط مختلف کشور که قابلیت توسعه گردشگری دارند متمرکز می‌شود و سعی می‌کند همه ظرفیت‌های زیرساختی و توسعه‌ای که در حوزه گردشگری مؤثر است روی آن نقطه متمرکز کند.

وی ادامه داد: این کار بین بخشی در بین دستگاه‌های مختلف است و الان روی تعداد محدودی مراکز گسترده متمرکز شده است. علاوه بر این مدیریت مقاصد گردشگری قبلاً در جوامع بین المللی هم بوده است.

هدف طرح گردشگری نقطه‌ای، توسعه محور گردشگری روستاها برای ثبت جهانی آنهاست/ شناسایی بیش از ۱۰۰ نقطه در کشور

فاطمی افزود: در اجرای این طرح تسهیل‌گرانی به مناطق مدنظر اعزام می‌شوند و وظیفه برنامه‌ریزی، ارتباط با جامعه گردشگری و جامعه محلی را در راستای توسعه پایدار این حوزه بر عهده دارند.

وی درباره شناسایی برخی نقاط نیز افزود: تا الان برخی نقاط را شناسایی کردیم و مطالعات در حال انجام است و بنا داریم قبل از اینکه تسهیل‌گران را به این مناطق اعزام کنیم، آنها را آموزش دهیم.

مدیر کل توسعه گردشگری داخلی، با بیان اهداف این طرح گفت: هدف از اجرای این طرح، توسعه محور گردشگری در روستاها برای ثبت جهانی است تا بتوانیم بر اساس شاخص‌های جهانی گردشگری، در رونق آن روستا بین دهکده‌های جهانی گردشگری که سازمان جهانی جهانگردی آن را اعلام می‌کند مؤثر باشیم.

فاطمی ادامه داد: بیش از ۱۰۰ نقطه گردشگری در کشور شناسایی شده اما در مرحله اول، قرار است ۱۰ نقطه برای اعزام تسهیل‌گران تعیین شود که به محض اتمام مطالعات اولیه، پروژه در مقاصد برتر آغاز خواهد شد.