رئیس پلیس آگاهی فراجا از اجرای طرح شناسایی و پلمب شرکت های بازاریابی شبکه ای غیرمجاز و هرمی خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، سردار محمد قنبری رئیس پلیس آگاهی فراجا از اجرای طرح شناسایی و پلمب شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای غیرمجاز و هرمی خبر داد و گفت: در راستای طرح شناسایی و پلمب شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای غیرمجاز و دسیسه‌های هرمی، مرحله ششم این طرح با استفاده از امکانات و ظرفیت پلیس‌های تخصصی به مدت ۶ روز از ۱۲ تا ۱۷ آذر ماه سال جاری در سراسر کشور به مرحله اجرا درآمد.

وی افزود: در این خصوص ۷۳ نفر دستگیر و ۷ شرکت بازاریابی شبکه‌ای غیرمجاز و ۱۱ مکان دسیسه‌های هرمی پلمب شده است،.

سردار قنبری همچنین گفت: بیشترین آمار دستگیری و کشفیات به ترتیب مربوط به استان‌های تهران (۲۰ نفر)، گیلان (۱۷ نفر)، خراسان رضوی (۱۶ نفر)، اصفهان (۵ نفر)، کرمانشاه (۴ نفر) و البرز (۳ نفر) می‌باشد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بسیاری از شرکت‌های هرمی با استفاده از شعارها و تبلیغات بازاریابی شبکه‌ای در حال جذب جوانان هستند اما هیچ کدام از آنها شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای نبوده و حتی مجوزی در این خصوص فعالیت ندارند.

وی ضمن توصیه به افراد به اینکه به هر شرکتی که از طریق فضای مجازی با عنوان بازاریابی هستند اعتماد نکنید، گفت: امید است شهروندان عزیز به ویژه جوانان تحصیل کرده و جویای کار تجارب تلخ افراد فریب خورده شرکت‌های هرمی را سرلوحه خود قرار دهند تا زمینه برای سودجویی افراد شیاد و کلاهبردار بسته شود.