این تمساح غول‌پیکر با اندازه‌ای نزدیک به 3 تا 6 متر، حدود 70 میلیون سال پیش روی زمین زندگی می‌کرده است.

به گزارش مرور نیوز، دانشمندان موفق به کشف یک گونه جدید از تمساح های غول‌پیکر شده‌اند که ده‌ها میلیون سال پیش همراه با دایناسورها در آمریکای جنوبی زندگی می‌کرده‌اند.

این گونه تمساح که «Titanochampsa iorii» نام دارد، نزدیک به 70 میلیون سال پیش روی زمین وجود داشته و هم‌دوره دایناسورهای غول‌پیکر علف‌خوار «تیتاناسور» بوده است. به گفته پژوهشگران، این گونه از تمساح‌ها اندازه‌ای بین 3 تا 6 متر و قدرت گازگرفتن فوق‌العاده بالایی داشته‌اند.

تمساح غول پیکر 2

کشف تمساح غول‌پیکر باستانی در برزیل

این حیوان از طریق یک فسیل که 35 سال پیش در برزیل کشف شد، شناسایی شده است. این فسیل شامل بخشی از جمجمه و همچنین اکثر بخش سمت راست این تمساح می‌شد. اما در آن زمان به علت ابعاد بزرگ جمجمه، دانشمندان آن را دایناسور درنظر گرفتند. اما حالا به لطف بررسی‌های مجدد، مشخص شده است که با یک تمساح غول‌پیکر ماقبل تاریخ روبه‌رو هستیم.

 

کشف تمساح غول‌پیکر از خانواده نوسوسماران

به باور متخصصان در دانشگاه «سائوپائولو» برزیل، این تمساح غول‌پیکر به خانواده «نوسوسماران» تعلق دارد؛ گروهی از تمساح‌ها که شامل تمساح‌های مدرن هم می‌شود. همچنین ظاهراً این موجود ماقبل تاریخی، نیمه‌آبزی بوده است، یعنی هم در آب و هم در خشکی زندگی می‌کرده است.

دانشمندان امیدوارند با این کشف، به این موضوع پی ببرند که تمساح‌ها چگونه تکامل پیدا کرده‌اند و اینکه چرا گونه‌های مربوط به نوسوسماران روی زمین باقی ماندند، در حالی که سایر گونه‌های تمساح‌ها در اواخر دوره کرتاسه منقرض شدند.