شهردار تهران با بیان اینکه ۵۱ درصد مردم تهران اجاره نشین هستند، گفت: در این مدت برای قریب ۴۰۰ هزار واحد مسکونی تفاهم نامه نوشتیم و قرار است سالی ۱۸۰ هزار واحد مسکن عملیاتی شود.

به گزارش مرور نیوز، علیرضا زاکانی در مراسم یادواره شهدای دفاع مقدس، جبهه مقاومت و امنیت که در مسجد اباصالح (عج) شهرری برگزار شد، گفت: یکی از سنت‌های الهی سنت ابتلاء و امتحان است. همه امتحان می‌شوند و کسی نیست که پا به این جهان بگذارد و امتحان نشود؛ این امتحان تاریخ معینی ندارد و هر لحظه برای ما امتحان است و خداوند در دلیل این امتحان فرموده است، برای اینکه راست‌گویان را از دروغ‌گویان تفکیک کنیم.

شهردار تهران با بیان اینکه هم به نعمت و هم به سختی‌ها امتحان می‌شویم، افزود: اگر نعمت را پاس نداریم در واقع در این امتحان رفوزه شده‌ایم؛ لذا موضوع امانتداری و توجه به نعمت در اختیار، یک روی سکه و صبر و بردباری در مقابل مشکلات روی دیگر این سکه است.

وی با اشاره به اینکه این مراسم مربوط به شهدا است و در رابطه با شهدا، مهم این است که بدانیم پیام شهدا چیست و در وضعیت فعلی چطور می‌توانیم بهتر امتحان پس بدهیم تا در مقابل خداوند و معصومین شرمنده نباشیم، ادامه داد: بزرگترین نعمتی که امروز در دست ما است نعمت نظام اسلامی است. از آدم ابوالبشر تا امروز ۷ تا ۱۰ هزار سال زمان طی شده و پیامبران و انبیا آمده‌اند و شرایط به سمتی رفته که ما به ازای آن در سال ۵۷ یک نظام شکل گرفت که ادعا و شعارش بزرگ است زیرا آمده به اسلام ناب محمدی عمل کند. لذا این انقلاب دشمن زیادی دارد و شیاطین و استکبارگران همیشه درصدند تا انتقام بگیرند؛ چرا که چند صد سال زمینه‌چینی کرده‌اند تا جهان را غارت کنند اما انقلاب اسلامی این معادلات را به هم ریخته است. از این رو ۴۴ سال است که به صورت ویژه امتحان می‌شویم.

زاکانی خاطرنشان کرد: انقلاب کردن بسیار راحت تر از حفظ انقلاب است، چرا که خیلی‌ها بودند که انقلاب کردند اما بعداً نتوانستند همراه انقلاب بیایند و حتی برخی‌ها در مقابل آن ایستادند، بنابراین درس شهدا درس امانتداری است تا ما این نظام را حفظ کنیم.

 

امروز نظام اسلامی و رهبری امانت در دست ما و مردم امانت در دست مسئولین هستند

وی عنوان کرد: امروز نظام اسلامی و رهبری امانت در دست ما و مردم امانت در دست مسئولین هستند اگر ما با هم باشیم دنیا حریف ما نیست و اگر با هم نباشیم اتفاقی که می‌افتد از الان قابل پیش بینی است؛ خون سیدالشهدا (ع) که قله افتخار بشریت است بر زمین ریخت تا نظام اسلامی شکل بگیرد و بعد از ۱۴۰۰ سال توفیق نصیب ما شد و چنین فرصتی دست داد که امروز این امانت در دست ما باشد.

زاکانی با اشاره به اینکه امروز شرایط جهان در حال تغییر است و مانند ۴۰ سال پیش نیست، بیان کرد: چندی پیش در یکی از دانشگاه‌ها یکی از دانشجوها که گویی هیچ اطلاعی از شرایط جهانی نداشت گفته بود که اگر آمریکا غضب کند نابود می‌شویم و بنده به او گفتم که آمریکا بالاتر از غضب هم کرده اما خودش شکست خورده؛ سال ۵۷ در جلوگیری از انقلاب شکست خورد، سپس ۱۰ سال جنگیدند برای تجزیه طلبی اما شکست خوردند، البته ما آسیب خوردیم اما قوی‌تر شدیم.

شهردار تهران با بیان اینکه سال ۷۰ بوش پدر نظم نوین جهانی کل جهان به کدخدایی آمریکا را مطرح کرد اما نشد، ادامه داد: همچنین در سال ۸۰ بوش پسر خاورمیانه بزرگ را مطرح کرد و اعلام کرد که کشورها یکپارچه آمریکایی شوند اما باز نتوانستند؛ سال ۸۵ به لبنان حمله شد و خانم رایس اعلام کرد که ما با ۴ کشور لبنان، سوریه، عراق و ایران کار داریم اما نتوانستند؛ سال ۸۹ اراذل و اوباش جهان را جمع کردند و به سوریه و عراق آوردند تا بعد به سراغ ما بیاورند که سر ما را زیر پای خودشان له کنند تا برای جهان عبرت شود اما شهید سلیمانی و دیگر همراهانش در مقابل آنها ایستادند، ما شهید دادیم و آسیب خوردیم اما بزرگ شدیم و عملاً پرونده داعش بسته شد.

 

آمریکا در سراشیبی سقوط است

وی با تاکید بر اینکه آمریکا دیگر آمریکای گذشته نیست و در سراشیبی سقوط است، یادآور شد: در خصوص اتفاقات اخیر پیش از آن آشوب‌ها، بحث کره جنوبی و انتقال ارز تا انتهای کار پیش رفته بود و با شروع این اتفاق گفتند پول را به شما نمی‌دهیم و انگلیس و آلمان و فرانسه پشت این ماجرا افتادند و حتی با یک دلقک عکس گرفتند اما الان پس از سه ماه دست از پا درازترند.

 

هر موقع به اسلام عمل کردیم، تبعیت از امام (ره) و رهبری داشتیم و به مردم خدمت کردیم، موفق بودیم

زاکانی با بیان اینکه بنابراین بخشی از ریشه شرایط فعلی عداوت و دشمنی است و راه مبارزه با آن این است که با مسئولیت پذیری قوی شویم، تصریح کرد: در این اتفاقات تب و آشفتگی‌ای را دیدیم که ماحصل آن باید مسئولین را بیدار کند تا از زندگی مردم گره گشایی کنند و اگر غفلتی وجود دارد با جهاد تبیین غفلت زدایی کنند؛ در این ۴۴ سال هر موقع به اسلام عمل کردیم، تبعیت از امام (ره) و رهبری داشتیم و هر موقع به مردم خدمت کردیم خداوند باب رحمت را باز کرده و ما موفق بودیم.

شهردار تهران با اشاره به اینکه به فرموده رهبری این انقلاب قطع یقین به سرمنزل مقصود می‌رسد، گفت: این فراز و نشیب‌ها به پایان می‌رسد. به عنوان کسی که در هیأت دولت حضور دارد شاهد تلاش دولت برای حل مشکلات مردم هستم. امروز ذخایر کشور تا شهریور ماه سال آینده، دو سه برابر ذخایر گذشته است اما دشمن تلاش می‌کند نگذارد ما کار کنیم.

 

قفلی که ۸ سال به مملکت زدند تا یکی، دو سال آینده باز می‌شود

وی با بیان اینکه همه اینها به برکت توجه به خدا و ایثار و فداکاری و ماندن در مسیر است، اضافه کرد: از سال گذشته ایجاد قرارگاه جهادی مسکن را دنبال کردیم چرا که ۵۱ درصد مردم تهران اجاره نشین هستند و در این مدت برای قریب ۴۰۰ هزار واحد تفاهم نامه نوشتیم و قرار است سالی ۱۸۰ هزار واحد عملیاتی شود و قفلی که ۸ سال به مملکت زدند تا یک تا دو سال آینده باز می‌شود.

وی با طرح این سوال که چرا حاج قاسم، حاج قاسم شد، خاطرنشان کرد: حاج قاسم چیزی برای خود نخواست و هر چه خواست برای اسلام و مردم خواست و خودش را فدا کرد؛ شهیدانه زندگی کرد تا گوی سبقت را از دیگران برباید؛ البته راه برای حاج قاسم شدن باز است و شرط آن این است که صادق باشیم.

زاکانی اظهار کرد: رهبری در جلسه‌ای اخیراً به مسئولان فرمودند که فرصت نوکری و خدمت به مردم را پاس بدارید و با عمل‌تان با مردم حرف بزنید.

شهردار تهران با بیان اینکه ما هستیم و نعمت انقلاب، رهبری و مردم، افزود: خیلی مواقع انسان وقتی در معرض امتحان قرار می‌گیرد به آثار آن دقت ندارد، وقتی افرادی در شعب ابی‌طالب با یک خرما چند نفر افطار می‌کردند و پای دین خدا ایستادند فکر نمی‌کردند، امروز اسلام این تجلی و عظمت را داشته باشد. آن‌ها به وظیفه خود عمل کردند، اما سبب شدند تا اسلام پاگیر شود و آن‌ها در همه مواقف در فراگیر شدن اسلام شریک هستند.

زاکانی در پایان با بیان اینکه ما ناظر به نبود شهید گریه می‌کنیم اما نکته دوم این است که باید نگاه کنیم در زمان حیات خود چه کار کرده و باید حق را از باطل و سره را از ناسره بشناسیم و شهید را الگو قرار می‌دهیم، خاطرنشان کرد: این شهید زنده است و از ما دستگیری می‌کند. شهید در آن دنیا نیز دست ما را می‌گیرد به شرطی که در مسیر درست قرار بگیریم.

در این مراسم همچنین پیکر مطهر دو شهید گمنام دفاع مقدس تشییع شد و از چند تن از مادران و پدران شهدا تجلیل به عمل آمد.