مثلث برمودای ایران، در جنوب غربی و غرب دشت کویر و جنوب استان سمنان قرار گرفته است. وسعت این کویر حدوداً به ۳۸۰۰ کیلومتر مربع می‌رسد. در این مثلث هیچ‌گونه چاه و چشمه‌ای به‌ چشم نمی‌خورد.

به گزارش مرور نیوز،  در کویر ریگ جن (مثلث برمودای ایران)، بهشتی وجود دارد که با چشم دیده نمی‌شود و تو باید به دل کویر بزنی تا به آن برسی. جایی که اگر از چنگال مرگ رها شوی، ثروتمند خواهی شد. شما نمی توانید از روی نقشه مکان دقیق مثلث برمودا ایران را مشاهده کنید.

مثلث برمودای ایران را تمام رسوبات نمکی پر کرده‌اند که بیشتر این رسوبات و مواد فرسایشی از فرسایش کوه البرز به وجود آمدند. فرو رفتن در گل و لجن در این منطقه اتفاق عادی بوده و ممکن است در هنگام سفر به این کویر یکی از این گودال‌ها شما را به ‌سوی خود بکشد. در چند سال گذشته کسی به این منطقه قدم نگذاشته؛ به همین علت هنوز داستان اصلی کویر جن مشخص نشد.

از گذشته داستان‎های ترسناک و حیرت ‎آوری درباره مثلث برمودا به گوشمان خورده‌است. نقطه ای از زمین که بی ‎محابا هرچیز از هوا و زمین و آب و زیر‎ آب‎هایش می‎گذرد، می‎بلعد و نابود می‌کند. حتی اثری از آنان هم دیگر پیدا نمی‌شود. این‎که چه می‎شوند و کجا می‎روند و چه ‎و چه، هنوز مشخص نیست. ریگ جن سمنان به مثلث برمودای ایران معروف شده‌است.

 

شگفتی‌های ریگ جن سمنان


«ریگ جن» شگفت‌انگیزترین، اسرارآمیزترین و ترسناک‌ترین منطقه در کشورمان است. این محل پر است از تپه‌های ماسه‌‎ای، باتلاق‌های نمکی و شنزار‌های روان و فراوان. ریگ جن در جنوب سمنان قرار دارد. این منطقه در شرق دریاچه‌ی نمک، شمال چوپانان و انارک و غرب جندق، یعنی در کویر مرکزی ایران قرار دارد. همان‎جا که محلی‌ها، چوپان‌ها و ساربان‌ها معتقدند که هر جنبنده‎ای که وارد آن شود، توسط شیاطین تسخیر می‌شود و چیزی جز مرگ در انتظارش نخواهد بود.

«ریگ جن» و باتلاق‌های آن، هر انسانی را به وحشت می‌اندازد. باتلاق‎هایی که ناجوانمردانه زیر لایه هایی از شن پنهان شده اند و به محض این‎که پایت را روی آن بگذاری، تو را می‌بلعند. اگر به شن‎های روان گرفتار شوید، به کسانی می‌پیوندید که در این بیابان ناپدید شده‌اند! 



داستان‌های مثلث برمودای ایران

یکی از داستان‌هایی که از این محل خوفناک نقل می‌شود این است که سروصدا‌هایی مانند جیغ یا فریاد از کویر ریگ جن به گوش می‌رسد. افرادی هم بیان کرده‌اند که در تنهایی صدای خوش زنی را شنیده‌اند که با صدایی جادویی‎ در دل کویر آواز می‎خوانده. برخی‌ها هم در دوردست، اندام‎واره ه‎ایی (شبح) را با مو‌های سیاه رها شده در باد، به چشم خود دیده‌اند.
از دیگر داستان‌های ریگ جن سمنان این است که اهالی می‎گویند در ریگ جن، بهشتی وجود دارد که به چشم دیدنی نیست و تو باید به دل کویر بزنی تا به آن دست پیدا کنی. جایی که اگر از چنگال مرگ جستی، در کنار آن جنگل‎های انبوه، دریاچه ‎ای میبینی؛ همان‎جا که شیاطین پشم شتر‌ها را در آن رها کرده‎اند و هرکس به این منطقه برسد، ثروتمند می‌شود.