صبح امروز - چهارشنبه - ۲۸ دی یکی دیگر از جلسات رسیدگی به پرونده هواپیمای ۷۳۷ اوکراینی با حضور متهمان، وکلای متهمان، شکات، خانواده جانباختگان، وکلای خانواده جانباختگان و نماینده دادستان به ریاست قاضی ابراهیم مهرانفر در دادگاه نظامی استان تهران برگزار شد.

به گزارش مرور نیوز، قاضی مهرانفر در ابتدای جلسه دادگاه با اشاره به موضوع ایرادات وارد شده به پرونده گفت: بخشی از ایرادات را تا پایان جلسه دادرسی و به مرور پاسخ می‌دهیم و ایراداتی که قابل توجه و رسیدگی باشد حتماً رسیدگی می‌کنیم؛ البته بخش دیگری از ایرادات را هم باید در رای پاسخ دهیم.

وی با بیان اینکه مطمئن باشید هیچ مطلبی از دید دادگاه مغفول نمی‌ماند، گفت: در حال حاضر دو پرونده مطرح است. کارشناسی در این پرونده دو بعد دارد که یک بعد اصل موضوع است و بعد دوم آسیب‌شناسی حادثه است تا در آینده شاهد تکرار چنین حوادثی نباشیم. کارشناسان بر روی این دو بعد کار کرده‌اند و آنچه به وکلای شکات ابلاغ شده مربوط به بعد اول است.

در ادامه این جلسه از دادگاه ۴ نفر از وکلای جانباختگان با دعوت قاضی در جایگاه قرار گرفتند و نقطه نظراتشان را در خصوص پرونده بیان کردند و ۳ نفر از اولیای دم جانباختگان نیز با حضور در جایگاه اظهارات خود را مطرح نمودند.

در ادامه این جلسه، متهم ردیف اول با حضور در جایگاه دفاعیات خود را مطرح کرد و توضیحاتی درباره شب حادثه و نحوه عملکرد خود بیان نمود.

متهم به شرح وظایف و نحوه کار با سامانه در شب حادثه پرداخت و توضیحاتی در این زمینه ارائه کرد.

بر اساس این گزارش، جلسه دادگاه حدود ۴ ساعت به طول انجامید و قاضی مهرانفر با اعلام اینکه زمان جلسه بعدی متعاقبا اعلام خواهد شد، ختم جلسه را اعلام کرد.

اولین جلسه دادگاه  ۳۰ آبان ماه سال ۱۴۰۰ و دومین جلسه دادگاه نیز در همان سال ۱۴۰۰ برگزار شد. پس از رفع اشکالات و تکمیل پرونده سومین جلسه دادگاه ۲۴ آذرماه ۱۴۰۱ ، چهارمین جلسه دادگاه ۲۶ آذرماه و پنجمین جلسه دادگاه ۲۸ آذرماه سال جاری برگزار شد.