دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) پایتخت به مناسبت چهل‌ و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر با عنوان سینما کلید پیشرفت رونمایی شد.

به گزارش مرورنیوز، دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) تهران جمعه (۱۴ بهمن) به مناسبت چهل‌ و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر با عنوان «سینما کلید پیشرفت» به همت سازمان هنری رسانه‌ای اوج نصب و رونمایی شد.

این دیوارنگاره منقش به تصویری از پرنده افسانه‌ای سیمرغ است که در شاهنامه فردوسی بارها به آن اشاره شده و نمادی از جایزه اول (سیمرغ بلورین یا مرغ شیشه‌ای) به برگزیدگان جشنواره فیلم فجر است.

دیوارنگاره «سینما کلید پیشرفت» به همت خانه‌ طراحان انقلاب اسلامی طراحی شده و سیدمصطفی حسینی تصویرسازی و مجتبی حسن‌زاده طراحی نوشتار آن را برعهده داشتند.

عنوان دیوارنگاره «سینما کلید پیشرفت» برگرفته از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در ۲۳ خرداد سال ۱۳۸۵ خطاب به سینماگران با این مضمون است؛ «امروز کلید پیشرفت این کشور، به میزان زیادی دست شما سینماگران است.»

چهل‌ و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر با شعار «اخلاق، امید و آگاهی» به دبیری مجتبی امینی از ۱۲ تا ۲۲ بهمن در تهران و ۳۱ استان کشور برگزار می‌شود. در این دوره از جشنواره ۲۴ اثر در بخش سودای سیمرغ به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت.