سخنگوی شهرداری تهران با اشاره به حضور نیروهای خدمات شهری در نقاط شمالی شهر از بامداد یکشنبه گفت: ۴۰ نقطه جدید به نقاط استقرار نیروهای خدمات شهری اضافه شده است که ١٨ نقطه آن در اتوبان یادگار امام به‌جهت استعداد بارش برف و شیب این معبر قرار دارد.

به گزارش  مرور نیوز، عبدالمطهر محمدخانی، درباره آخرین اقدامات صورت‌گرفته از سوی شهرداری تهران در برابر بارش سنگین برف پایتخت گفت: روز جمعه جلسه‌ای با محوریت آسیب‌شناسی اقدامات به‌ازای بارش برف روز پنج‌شنبه با حضور شهرداران مناطق 1 تا 5 پایتخت برگزار شد، همچنین جلسه دیگری با همین دستور جلسه با حضور نمایندگانی از پلیس راهور برگزار شد.

وی با اشاره به بارش سنگین و کم‌سابقه برف در روز جاری افزود: همکاران من به‌ویژه در نقاط شمالی شهر از ساعات اولیه بامداد روز یکشنبه در معابر و شریان‌های اصلی شهر حضور داشته‌اند. اولویت مدیریت شهری، جلوگیری از انسداد و لغزندگی معابر اصلی شهر است، بر همین اساس، برخی از نقاط حساس و آسیب‌زای شهر تهران شناسایی شده است و نیروهای مستقر و جانمایی کیسه‌های شن و نمک در این نقاط افزایش یافته است. برخی نقاط از نظر ترافیکی در روزهای عادی سال نیز مسئله‌ساز هستند که با بارش برف قطعاً ترافیکی سنگینتر در این نقاط خواهیم داشت.

محمدخانی توضیح داد: برای حل مشکل ترافیکی در نقاط مذکور، تمهیداتی اندیشیده شده است، از جمله اینکه ٤� نقطه جدید به نقاط استقرار نیروهای خدمات شهری اضافه شده که ١٨ نقطه از آن در اتوبان یادگار امام به‌جهت استعداد بارش برف و شیب این معبر مستقر شده است، همچنین نمایندگان پلیس راهور کنار نیروهای خدمات شهرداری در مناطق شمالی تهران مستقر شده‌اند تا با هدایت ماشین‌های شن و نمک‌پاش، سرعت عمل را در برف‌روبی بالا ببرند.

سخنگوی شهردای تهران ضمن درخواست از شهروندان برای لغو سفرهای غیرضروری و در صورت لزوم و ضرورت استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی اظهار کرد: همکاری و مشارکت شهروندان برای عبور از چالش‌های بارش‌های سنگین غیرقابل انکار است. باید به این نکته توجه داشت که هنگام بارش برف سرعت حرکت خودروها به‌طور طبیعی کاهش پیدا می‌کند و بر همین اساس، سرعت خدمات‌رسانی و سرویس‌دهی نیروهای خدوم خدمات شهری نیز کاهش می‌یابد.

محمدخانی ضمن اشاره به استمرار بارش برف در ادامه روز یکشنبه عنوان کرد: شهرداری تهران تمام تلاش خود را به‌کار می‌گیرد تا با استقرار نیروهایش در مناطق مختلف شهر تهران و با شارژ مخازن و همچنین شارژ بسته‌های نمک و شن در سطح مناطق مستعد برف پایتخت، آسایش شهروندان پایتخت‌نشین را فراهم آورد.

سخنگوی شهرداری تهران ضمن اشاره به حضور و سرکشی شهرداران مناطق و مسئولان حوزه خدمات شهری از آخرین اقدامات و وضعیت عملیات برف‌روبی در سطح مناطق، از کنترل برخط معابر شهر خبر داد و از شهروندان درخواست کرد در صورت انسداد معابر با شماره 137 تماس بگیرند و گزارش خود را ثبت کنند.

گفتنی است، بر اساس اطلاعیه روابط عمومی آموزش و پرورش تهران، کلاس‌های آموزشی مدارس ابتدایی پایتخت در مناطق 1 تا 5 در روز یکشنبه به‌صورت غیرحضوری برگزار خواهد شد.