سخنگوی سازمان بهشت زهرا (س) با اشاره به تمهیدات این سازمان برای پنج‌شنبه و جمعه آخر سال گفت: این سازمان در روزهای پنج‌شنبه و جمعه آخر سال ۲۴ ساعته خواهد بود.

به گزارش مرور نیوز، مهدی قربانعلی با اشاره به تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته سازمان بهشت زهرا (س) در خصوص روزهای پرترافیک پنجشنبه و جمعه آخر سال گفت: در این زمینه طی نشست‌هایی که با پلیس راهور داشتیم، قرار است بالغ بر دو هزار نیروی پلیس راهور در روزهای پنج‌شنبه و جمعه آخر سال در راستای تسهیل تردد مراجعه‌کنندگان به بهشت زهرا (س) خدمت‌رسانی کنند.

معاون اجتماعی فرهنگی و سخنگوی سازمان بهشت زهرا (س) با اشاره به ۲۴ ساعته بودن این سازمان در روزهای پنج‌شنبه و جمعه آخر سال، اظهار کرد: در روزهای اشاره شده نیروهای سازمان جهت خدمت‌رسانی مطلوب‌تر به مراجعه‌کنندگان به صورت ۲۴ ساعته حضور خواهند داشت. ضمناً با تدابیر مدیرعامل سازمان در روز چهارشنبه ۲۴ اسفند ماه فقط درب‌های اصلی (باب الشهدا و باب الزهرا) به‌صورت ۲۴ ساعته باز خواهد بود و تمام درب‌های این سازمان در دو روز پنجشنبه و جمعه به صورت شبانه‌روزی بر روی مراجعه‌کنندگان بازخواهد بود.

وی با اشاره به بازگشایی دو درب جدید باب‌الحسن (ع) و باب‌الحسین (ع)، عنوان کرد: با بازگشایی این دو درب خروج و ورود مراجعه‌کنندگان به بهشت زهرا (س) تسهیل شده است.

سخنگوی سازمان بهشت زهرا (س) با بیان اینکه پارکینگ‌های در نظر گرفته شده برای مراجعه‌کنندگان بسیار وسیع خواهد بود، بیان کرد: از مراجعه کنندگان توقع می‌رود از توقف غیر ضروری در حاشیه راه‌ها و حتی خیابان‌های فرعی اجتناب کرده و از ایجاد ترافیک جلوگیری نمایند. ضمناً چندین دستگاه ون نیز جهت تردد مراجعه کنندگان از ایستگاه‌های مترو حرم و شاهد برای ورود به بهشت زهرا (س) در نظر گرفته شده است.

وی همچنین با اشاره به ممنوعیت برگزاری هرگونه مراسم‌های یادبود ختم، هفتم و چهلم و سال و عدم خدمت‌رسانی میز و صندلی و سایبان از جانب سازمان بهشت زهرا (س) در این روزها به مراجعه‌کنندگان، تصریح کرد: با توجه به حضور چشمگیر زائران این آرامستان و گلزار مطهر شهدا و تسهیل در امر خدمت‌رسانی به مراجعه‌کنندگان در روزهای پنج‌شنبه و جمعه آخر سال، سازمان هیچ خدمتی را برای برگزاری مراسم‌های اشاره شده به مراجعه کنندگان نمی‌دهد و تنها امر خاکسپاری متوفیان به صورت معمول و عادی انجام می‌پذیرد.

قربانعلی در پایان با تاکید بر ضرورت استفاده از برنامه‌های ایرانی مسیریابی برای حضور شهروندان در بهشت زهرا (س) اظهار کرد: خانواده‌ها می‌توانند از طریق نرم‌افزار "نشان و بلد" به صورت کامل و با مشخص شدن قطعات مورد نظر خود و هم شنیدن اخبار ترافیکی از طریق رادیو "پیام و آوا" زمان حضور خود را در بهشت زهرا (س) مدیریت کنند؛ به طوری که در نرم‌افزار "نشان" آدرس متوفیان هر قطعه مشخص و معین شده است.