رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به آمار 8 ماهه تصادف رانندگی در کشور گفت: در سال جاری هر ساعت 1.9 نفر و هر روز 47 نفر در تصادفات رانندگی کشته شدند.

به گزارش مرور نیوز، سردار تقی مهری در همایش جامعه اندیشمندان ترافیک کشور با اشاره به اینکه جایگاه کشور در زمینه تحقیق و توسعه آن چیزی که باید باشد نیست ولی جهتگیری‌ها خوب است، افزود: ارتقای جایگاه تحقیق و توسعه از مطالبات رهبر معظم انقلاب از مسوولان مربوطه است.

وی با اشاره به اینکه در تئوری همه قبول داریم که باید به تحقیق و پژوهش اهمیت داد بیان کرد: این درحالیست که در عمل مشاهده می‌کنیم در این زمینه ضعف وجود دارد و این را می‌توان در تخصیص پایین اعتبارات پژوهشی مشاهده کرد.

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه ترافیک امروز در دنیا یک چالش اصلی است و سازمان بهداشت جهانی بر این اساس دهه 2010 تا 2020 میلادی را دهه ایمنی نامگذاری کرده است تصریح کرد: کشورها در این دهه پیشنهادات سازمان بهداشت جهانی را در کشورهای خود اجرایی می‌کنند که در کشور ما همه پیشنهادات به جز اجباری شدن صندلی کودک تاکنون اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه سالانه یک میلیون 200 هزار نفر در تصادفات رانندگی کشته 55 میلیون نفر مجروح می‌شوند مطرح کرد: در کشور ما شمار کشته‌های تصادفات رانندگی از 27 هزار 760 کشته در سال 84 به 16 هزار 586 کشته در پایان سال 94 رسید که این امر نشان از کاهش 11 هزار نفری کشته‌های سالانه تصادفات رانندگی طی این یک دهه حکایت دارد.

سردار مهری به آمار 8 ماهه امسال تصادفات رانندگی در کشور اشاره کرد و گفت: در این مدت 11 هزار 624 نفر در تصادفات رانندگی کشته شدن که به دین ترتیب هر روز 47 نفر و هر ساعت 1.9 نفر در تصادفات رانندگی کشور کشته شدند.

وی افزود: همچنین در 8 ماهه امسال 237 هزار 534 نفر بر اثر تصادفات رانندگی مجروح شدند که بدین ترتیب هر روز 565 نفر و هر ساعت 40 نفر در حوادث ترافیکی مجروح شدند.

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه ترافیک و آلودگی هوا مسائل بسیار مهمی است اذعان کرد: برابر آمارهای موجود 51 درصد کشته‌های تصادفات بین 20 تا 50 ساله هستند و نیروی کار به حساب می‌آیند از سوی دیگر براساس تحقیقی 6 تا 7 درصد تولید ناخالص ملی کشور در تصادفات رانندگی ازبین می‌رود و می‌طلبد به این معقوله نگاه ویژه‌ای شود.

وی با تاکید بر اینکه در زمینه کاهش تصادفات در کشور نیازمند هم‌اندیشی اندیشمندان این حوزه هستیم گفت: در عین حال جامعه اندیشمندان ترافیک کشور در مدت فعالیت خود پیشنهادات خوبی در زمینه استانداردسازی خودروها، ارتقای ایمنی وسایل نقلیه، مدیریت سوانح ترافیکی، صنعت بیمه و ... ارائه کردند که خوشبختانه اکثر آن‌ها مصوب و اجرایی شده است.

رئیس پلیس راهور ناجا با تاکید بر اینکه بیش از 90 درصد حمل و نقل در کشور زمینی است افزود: باید برای افق‌های آینده باید سهم سایر سیستم های حمل و نقل افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه در 8 ماهه امسال 236 نفر کمتر در تصادفات رانندگی کشته شدند بیان کرد: این درحالیست که در 9 ماهه امسال حدود یک میلیون دستگاه خودرو، 400 هزار دستگاه موتورسیکلت و بیش از یک میلیون راننده جدید وارد چرخه حمل و نقل کشور شدند.