رئیس پلیس فتای خراسان شمالی از افزایش آمار سرقت اطلاعات شخصی کاربران توسط هکرها در تلگرام خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از پایگاه خبری پلیس سرهنگ علی اعتمادی اظهار کرد: هم اکنون هکرها با ایجاد پیام های جعلی در نرم افزار تلگرام و ارسال آن به حساب کاربری افراد، به این حساب ها وارد شده و از اطلاعات شخصی افراد سوءاستفاده می کنند.  هکرها با وارد کردن شماره تلفن قربانی در سایت یا اپلیکیشن تلگرام، خود را به ‌عنوان کاربری جدید با شماره به سایت معرفی می کنند که در این صورت کد تأییدی از طرف تلگرام و از طریق پیامک یا پیام در داخل اپلیکیشن تلگرام برای کاربر ارسال می‌شود. 

اعتمادی عنوان کرد: پس از ارسال کد تایید، هکرها پیامی جعلی از سوی تلگرام را برای کاربر ارسال کرده و کد تاییدی را که نباید توسط کاربر افشا شود، از وی اخذ کرده و با داشتن این کد به اطلاعات شخصی فرد دسترسی پیدا می کنند.

وی خاطرنشان کرد: با دسترسی به اطلاعات شخصی قربانی، بزهکاران با تهدید به انتشار این اطلاعات شروع به اخاذی از آن ها می کنند.

اعتمادی تاکید کرد: افراد با هوشیاری در استفاده از شبکه های اجتماعی، به هیچ عنوان کد ورودی تلگرام خود را به مرجع درخواست کننده ارسال نکرده و خود را در معرض گرفتار شدن به دام اینگونه شیادان قرار ندهند و در صورت مواجهه با چنین مواردی مراتب را سریع به پلیس فتا اطلاع دهند.