دبیر ستاد مرکزی اطلاع رسانی دارو و سموم سازمان غذا و دارو گفت: بیش از 40 مرکز اطلاع رسانی دارویی در کشور مشغول به فعالیت هستند و مردم می‌توانند از طریق برقراری تماس با شماره های 1490 و 190 مشاوره‌های لازم را دریافت کنند.

به گزارش مرور نیوز، یسنی بهمنش، دبیر ستاد مرکزی اطلاع رسانی دارو و سموم سازمان غذا و دارو در خصوص نحوه دسترسی مردم به مراکز اطلاع رسانی خدمات مشاوره‌ای دارویی گفت: مراکز اطلاع رسانی دارو و سموم(DPIC)  ارائه دهنده نوعی خدمات مشاوره‌ای در مورد داروها و سموم هستند که مخاطبان می‌توانند از طریق یک خط تلفن با آن تماس بگیرند.

وی افزود: تعداد مراکز اطلاع رسانی داروها و سموم تا سال 1395‏، بیش از 40 مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم دانشگاهی در کشور مشغول به فعالیت هستند. تمامی  این مراکز در حال حاضر با دو شماره 1490 و همچنین 190 و برخی از آن‌ها علاوه بر شماره های یاد شده با شماره ای مستقل، پاسخگوی تماسهای مردم و گروه پزشکی هستند.

بهمنش اظهار داشت: هموطنان در سراسر کشور با شماره گیری 1490  یا 190 ، می توان به مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم همان منطقه دانشگاهی متصل شده و از مشاوره دارویی تلفنی بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: علاوه بر تهران، چند دانشگاه سطح یک هم فعالیت شبانه روزی دارند و بقیه مراکز از 8 ساعت تا 12 ساعت در روز ارائه خدمت می‌کنند. 

وی در پایان گفت: مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم در مورد، نحوه مصرف صحیح داروها، تداخل داروها و مواد غذایی، عوارض جانبی ناشی از مصرف داروها، سازگاری و نحوه اختلاط داروهای تزریقی، مصرف داروها در دوران بارداری و شیردهی، مسمومیت با دارو، سموم، مواد شیمیایی، گیاهان سمی، گزیدگی ها و گاز گرفتگی ها آماده پاسخگویی به پرسش های شهروندان هستند.