فرمانده مرزبانی ناجا از کشف بیش از 50 تن انواع مواد مخدر در مرزهای جنوب شرقی کشور از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از پایگاه خبری پلیس، دیتر رومن رئیس پلیس فدرال آلمان با سردار رضایی فرمانده مرزبانی ناجا دیدار و گفت‌وگو کرد.

سردار رضایی در این دیدار با اشاره به مرز مشترک کشورمان با 15 کشور همسایه، ایران را سومین کشور بعد از روسیه و چین در تعدد مرزهای مشترک با دیگر کشورها بیان کرد و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران 8775 کیلومتر مرز مشترک دارد که2700 کیلومتر آن مرز دریایی و مابقی مرز خشکی است.

وی به بازدید رئیس پلیس فدرال آلمان و هیئت همراه از مرزهای جنوب شرقی کشور و نیز هم مرز بودن آن با پاکستان و افغانستان و وضعیت قاچاق موادمخدر و تروریسم در این کشورها اشاره کرد و گفت: با این دو کشور قریب به دو هزار کیلومتر مرز مشترک در سخت ترین شرایط جغرافیایی و آب و هوایی داریم که این موید تلاش مرزبانی جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با پدیده قاچاق مواد مخدر و تروریسم است.

فرمانده مرزبانی ناجا خطاب به رئیس پلیس فدرال آلمان، گفت: قطعاً وضعیت کشور افغانستان را مطالعه کرده و می‌دانید که بیش از 35 سال است که در وضعیت جنگی به سر می‌برد.

سردار رضایی ادامه داد: در سال 2000، افغانستان بالغ بر 200 تن مواد مخدر تولید داشت که پس از هفت سال این تولید به 8 هزار تن در سال افزایش یافت، این حجم تولید به سمت تمام کشورها است که مرزبانان ایران در جبهه و خط مقدم مبارزه با قاچاق آن به تمام دنیا قرار دارند.

این مقام عالی مرزبانی کشور ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران با این نگاه که مواد افیونی برای تمام ملل مخرب است برای جلوگیری از ورود این مواد و خروج آن به سمت دیگر کشور ها مبارزه می کند.

وی به نگاه بشر دوستانه جمهوری اسلامی ایران در امر مبارزه با موادمخدر اشاره کرد و گفت: کشورمان بیش از 3500 شهید و سه برابر آن مجروح تقدیم مبارزه با این پدیده شوم بین المللی کرده است.

سردار رضایی با بیان اینکه که بالغ بر 100میلیارد دلار بعد از انقلاب در کشورمان برای مبارزه با مواد مخدر هزینه شده، خاطر نشان کرد: هزینه ای که ما می کنیم بخشی از آن برای جلوگیری از تحمیل آثار سوء مواد مخدر به شهروندان اروپا از جمله کشور شما است، ما هرسال بخشی از بودجه کشور را برای مقابله با فساد جهانی هزینه می‌کنیم.

فرمانده مرزبانی ناجا با اعلام کشف بیش از 50 تن انواع مواد مخدر در مرزهای جنوب شرقی کشور از ابتدای امسال تاکنون، گفت: با توجه به عمده تهدیدات مرزی که قاچاق کالا، مواد مخدر و شرارت اشرار است، به خاطر اشرافیتی که در منطقه داریم، دغدغه ای نداشته و مقتدرانه از مرز های میهن اسلامی دفاع کرده و به این مجاهدت خود افتخار می کنیم.

وی با بیان اینکه مرزهای کشور80 میلیون مرزبان دارد، بیان داشت: ما 80 میلیون مرزبان بالقوه و دو میلیون و 500 هزار مرزبان بالفعل داریم یعنی تمام شهروندان شهرها و روستاهای مرزی با دیدگاه ملی از مرزها مراقبت می‌کنند.

سردار رضایی گفت: مرزبانی یک منشور دارد که در چار چوب آن مرز ها را مدیریت می کند و آن عبارت است از  «ایمان به خدا در تمام ابعاد، احترام و انضباط و انجام وظایف سازمانی، اطلاعات و آشنایی با مهارت های ماموریتی و در نهایت اقتدار» که در رعایت و اجرای این منشور همه کارکنان مرزبانی هم قسم هستند. اقتدار و انگیزه بالای مرزبانان ایران ستودنی است

در ادامه این دیدار، دیتر رومن رئیس پلیس فدرال آلمان اظهارداشت: از زمانی که وارد تهران شدم مانند یک دوست با من برخورد شد، برای اولین بار است که به ایران می آیم و مطمئن باشید اخرین بار هم نیست.

رئیس پلیس فدرال آلمان ادامه داد:من در دیداری که از جبهه و خط مقدم مرز مشترک ایران با پاکستان وافغانستان داشتم،اقتدار وانگیزه بالای ماموران را برای حفظ ومراقبت از کیان وطن ستودم.

دیتر رومن خاطرنشان کرد: آنچه که ما را تحت تاثیر قرار داد، روحیه خوبی بود که برای حمایت خانواده و فرزندان شهدا در منطقه مرزی در بین کارکنان وجود داشت، در اصل حمایت از خانواده شهدا، نشان از ارزشی دارد که در تمام مرزبانان منطقه به وفور یافت می شد.

وی بیان کرد: در بازدید از مرز، تلاش مرزبانان ایرانی و کشفیات محموله های موادمخدر که از آن سوی مرزها به ایران وارد شده بود را مشاهده کردم که بخش اعظمی از این مواد با هدف ورود به اروپا قاچاق می‌شود.

رئیس پلیس فدرال آلمان در خاتمه گفت: به خوبی واقف هستم که فعالیت‌های شما و همکارانتان و مزایای آن، شهروندان و کودکان آلمانی را نیز بی نصیب نمی‌گذارد.