استاندار تهران گفت:در انتخابات قبلی به فرمانداران تاکید کردم که برای تعیین اعضای هیأت اجرایی انتخابات هیچ توصیه و فشاری را قبول نکنند؛ در حال حاضر هم تاکیدم به فرمانداران همین است که تحت فشار هیچ کس قرار نگیرند.

به گزارش مرور نیوز، سید حسین هاشمی در جلسه افتتاحیه ستاد انتخابات استان تهران با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: تجربه نود و چهار در انتخابات بسیار گرانسنگ بود و آن تعاملی که میان هیت نظارت و اجرایی وجود داشت بی نظیر بود.

وی ادامه داد: وقتی هدف قانون مداری باشد و صیانت از آرا و تلاش برای حضور حداکثری مردم و بی طرفی باشد، نتیجه خوبی دارد.

هاشمی تاکید کرد: وقتی برای یک فرد یک نظر و یک حزب، قانون را زیر پا بگذاریم دیگر نمی توانیم در مقابل مردم جوابگو باشیم.

استاندار تهران با بیان اینکه ما در سال گذشته هیچ مشکلی با هیت نظارت نداشتیم گفت: ما امانتدار آرای مردم هستیم و باید حافظ آرای مردم باشیم و به سیاست کلی مان که همان بی طرفی است پایبند باشیم.

وی افزود: در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر باید از تجربیات سال گذشته استفاده کنیم و بر تکرار نقاط قوت تاکید کرده و سعی بر اصلاح نقاط ضعف داشته باشیم تا در آینده این ضعف ها تکرار نشود.

هاشمی ادامه داد: یک خدمتگذار انقلاب از دنیا رفت و ما کثرت مردم را در بدرقه ایشان دیدیم و همین حضور قوی و گسترده را در انتخابات و ایام دهه فجر هم می بینیم.

وی ادامه داد: در انتخابات 94  به فرمانداران تاکید کردم، تعیین اعضای هیئت اجرایی انتخابات در استان تهران بر اساس قانون باشد و هیچ توصیه و فشاری را قبول نکنند؛ در حال حاضر هم تاکیدم به فرمانداران همین است که تحت فشار هیچ کسی قرار نگیرند.

استاندار تهران افزود: امیدوارم روزی حزب به معنای واقعی در کشور شکل بگیرد، شوراها می خواهند مناطق کشور را آباد کنند و نفر دوم کشور هم قرار است در سال آینده مشخص شود.

وی تاکید کرد: فرمانداران موظف هستند خودشان نقش اصلی را ایفا کنند در انتخابات و کار را به جانشینان خود بسپارد، اگر الان دو سه فرماندار در جلسه حضور ندارند باید به آنها تذکر داده شود تا بدانند که با کسی در امر برگزاری انتخابات شوخی نداریم و فرمانداران حتماً باید در چنین جلساتی حضور داشته باشند.

هاشمی در پایان گفت: ما مکانیسم هایی را در انتخابات دوره‌ گذشته فراهم کردیم که ایرادات و اشتباهات را به حداقل برسانیم و در شمارش آرا هم چون تعداد زیاد بود روشی را پیشنهاد کردیم که اشتباهات به حداقل برسد.