اعضای شورای شهر تهران درخصوص درخواست بیمارستان مغز و اعصاب و خیریه امام رضا(ع) در مورد حذف حضور یکی از اعضای شورای شهر تهران به عنوان نماینده در هیات مدیره این خیریه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

به گزارش مرور نیوز، صبح امروز بنا به پیشنهاد چمران بررسی اصلاحیه کمک شهرداری تهران به دو بیمارستان سرطان و مغز و اعصاب (متعلق به خیریه امام رضا (ع)) بدون اطلاع به اعضای شورای شهر تهران، در دستور کار قرار گرفت.

در ابتدای بررسی این اصلاحیه چمران با بیان اینکه بررسی این اصلاحیه در دستور نبود اما به دلیل اینکه وقت موجود است، این را در دستور آوردیم، گفت: براساس مصوبه شورای شهر تهران، شهرداری به دو بیمارستان سرطان و مغز و اعصاب هرکدام به مبلغ 35 میلیارد تومان کمک خواهد کرد اما در تبصره مذکور، قید کردیم که حتما یک نفر از اعضای شورای شهر تهران جزو هیات مدیره این بیمارستان‌ها باشند و علاوه بر آن این بیمارستان‌ها نسبت به درمان کارکنان شهرداری اقدام کنند، اما حالا ریاست بیمارستان‌ها به شورای شهر تهران نامه نوشته‌اند که قبول نمی‌کنند که یک نفر از اعضای شورای شهر در هیات مدیره باشد که بر همین اساس این موضوع مورد رأی‌گیری قرار خواهد گرفت که این اصلاحیه انجام شود.

در ابتدای بررسی، غلامرضا انصاری عضو کمیسیون بودجه، شورای شهر با بیان اینکه این دستور در دستور جلسه نبوده است و پیشنهاد می‌شود برای بررسی به کمیسیون‌های مربوطه ارجاع داده شود، تصریح کرد: به نظر می‌رسد باید این موضوع به طور تخصصی در کمیسیون‌ها بررسی شود.

همچنین حبیب کاشانی عضو کمیسیون بودجه شورای شهر تهران که به عنوان موافق صحبت می‌کرد، گفت: خیریه مذکور گفته است که کمک شهرداری را نمی‌خواهد و قبول هم نمی‌کند که یک نفر از اعضای شورای شهر تهران در هیات مدیره این خیریه و بیمارستان کمک کند.

وی با بیان اینکه شهرداری از محل عوارض مردم می‌خواهد به این بیمارستان‌ها کمک کند، گفت: این حق مردم است که در این بیمارستان‌ها درمان شوند و این توقع باید دو سویه باشد.

محسن سرخو که به عنوان مخالف این طرح صحبت می‌کرد، تصریح کرد: بی‌سابقه است که موضوعی فی‌البداهه در دستور رسیدگی شورا قرار گیرد.

وی با بیان اینکه راجع به این خیریه بحث‌های اساسی داریم، گفت: از آنجایی که احیانا هیات مدیره این خیریه‌ها از منتصبان شهردار یا عضو شورا هستند، باید در کمک به آنها حساسیت بیشتری داشته باشیم، چراکه شهرداری می‌گوید که پول نداریم مترو بسازیم و مردم در حمل و نقلی که توسعه نیافته در حال خفه شدن هستند اما حالا به خیریه‌ای که به یکی از اعضای شورای شهر نزدیک است کمک می‌کنیم.

رییس کمیته حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه اگر شهرداری پول دارد برود مترو را تکمیل کند، گفت: عنوان شده که 270 میلیارد تومان به این خیریه کمک شده است، بروید ببینید چه کسی به این خیریه کمک کرده، نکند پیمانکار شهرداری یا معاونت‌ها کمک کرده باشند؟

مهدی چمران رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه کمک به این بیمارستان و این خیریه مصوبه شورا را دارد و اگر می‌خواهید در مورد اصل این موضوع پول بدهید یا در مورد مترو بحث کنید باید به دور از فضاسازی‌ها بحث شود.

محسن سرخو در واکنش به این صحبت چمران گفت: اشتباه کردید که کمک را مصوب کردید.

اسماعیل دوستی که به عنوان موافق این طرح صحبت می‌کرد، با بیان اینکه همه اعضا به موضوع کمک به بیمارستان سرطان و مغز و اعصاب رای مثبت داده‌اند، گفت: مبلغ کمک تایید شده است، اما باید در مورد این خواسته که عضویت شورا در هیات مدیره سلب شود، استفساریه می‌آوردید.

وی با بیان اینکه مدیران خیریه گفته‌اند که پول شهرداری را نمی‌خواهند و نمی‌خواهند که عضوی از شورا عضو هیات مدیره باشد، گفت: تصور کنید که من خیریه‌ای دارم و کسی که به من کمک می‌کند شرط بگذارد که یکی از نزدیکانش عضو هیات مدیره باشد. آیا این درست است؟

در پایان بحث‌ها درخصوص اصلاحیه این لایحه با رای اکثریت آرا، مقرر شد که موضوع به کمیسیون‌ها برگشت داده شود تا مجددا مورد بررسی قرار گیرد.