سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ار بررسی لایحه حمایت ار کودکان و نوجوانان در این کمیسیون خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی مرورنیوز، لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان در جهت کاهش خطرات و جبران آسیب های ناشی از جرم برای کودک و نوجوان در معرض خطر یا بزده دیده درنظر گرفته شده است که در صورت تصویب نهایی آن، دفتر حمایت از کودکان و نوجوانان در قوه قضاییه تشکیل می شود.

به گفته حجت الاسلام حسن نوروزی جلسات کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس چهارشنبه عصر ادامه پیدا کرد و در آخرین جلسه کمیسیون حقوقی و قضایی لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان مورد بررسی قرار گرفت و درباره آن بحث و تبادل نظر شد.

به دلیل خلأهای قانونی موجود در زمینه حقوق کودکان، قوه قضائیه لایحه‌ای با عنوان حمایت از کودکان و نوجوانان دراردیبهشت ماه سال 88 در قالب 54 ماده تقدیم دولت کرد. پس از ارسال لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان به دولت، مواد این لایحه به 49 ماده کاهش یافت و در مرداد 1390 در کمیسیون لوایح دولت دهم به تصویب رسید و آبان ماه همان سال، به مجلس ارسال شد.

سال 92 لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان به کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ارسال شد و کمیسیون این لایحه را به کمیته حقوق خصوصی ارجاع داد تا در این کمیته مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

در این سه سال لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است و قرار بود این لایحه در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس نهم به سرانجام برسد اما  کار رسیدگی آن، به مجلس دهم و کمیسیون حقوقی و قضایی فعلی کشیده شد. این لایحه جزو اولویت های کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس بوده است که تا کنون به نتیجه نهایی نرسیده و باید دید چه زمانی به تصویب نهایی می رسد!