دبیرشورای عالی انقلاب فرهنگی از ترمیم هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی توسط این شورا خبرداد.

به گزارش مرور نیوز، مخبر دزفولی، در مورد ریاست هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بعد از درگذشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی هم هیئت موسس و هم هیئت امنای این دانشگاه باید ترمیم شود، زیرا آن مرحوم هم رئیس هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی و هم رئیس هیئت امنای این دانشگاه بود

وی ادامه داد: طبق اساسنامه دانشگاه آزاد اسلامی این کار باید با رای و تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت پذیرد. در این زمینه مقدمات کار در حال انجام است و هر زمانی که به نتیجه برسیم اعلام می کنیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در مورد تحول و ارتقاء علوم انسانی نیز گفت: جلسات شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی به صورت منظم برگزار می‌شود و بیش از 50 برنامه و سرفصل درسی در این بیش از 130 جلسه شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی بازنگری و به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ابلاغ شده و این وزارت در حال تدوین برنامه‌های عملیاتی برای اجرای این مصوبات است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: خوشبختانه هماهنگی‌ خوبی میان شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی و وزارت علوم ایجاد شده است.

وی درباره سند 2030 با اشاره به مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در این زمینه افزود: اسناد راهبردی و بالادستی حوزه‌‎های علمی، فناوری و آموزشی در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده و کشور از این منظر کمبودی ندارد.

 مخبر دزفولی ادامه داد: نقشه جامع علمی کشور، نقشه مهندسی فرهنگی، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، سند دانشگاه اسلامی و ... به منظور ترسیم و تبیین مسیر حرکت کشور در این زمینه‌ها تدوین، تصویب و در حال اجرا هستند.

رئیس ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور با تاکید بر لزوم انطباق همه مقررات با این اسناد گفت: سند موسوم به سند 2030 هم حتما با این اسناد مطابقت داشته باشد و تنها مرجع تشخیص و تطبیق هم در این زمینه شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، وی در پایان و در مورد جلسه 89 ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور نیز گفت: در جلسه امروز موضوع پیش نویس "سند فناوری‌های نرم و هویت ساز" در دستور کار قرارداشت و گزارشی در این زمینه ارائه شد که شامل برنامه‌ها و چشم انداز حرکت کشور در حوزه‌هایی مانند بازی‌های رایانه‌ای، اسباب بازی، پویا نمایی و ... بود  که ادامه بررسی این موضوع به جلسه آینده ستاد موکول شد.