معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: شورای آموزش و پرورش در کشور یکی از مهمترین شوراهاست.

 به گزارش مرور نیوز، مرضیه گُرد در نشست شوراهای  آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد در گچساران افزود: مردم ایران لایق و شایسته بهترین ها در تمام امور کشور هستند.

وی بیان کرد: باید از تمام ظرفیت ها برای پرورش نسل جوانان درکشور به عنوان یک فرصت طلایی بهره برد.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: باید همگی در کنار هم برای اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش قدم برداشته و به اهداف آن دست پیدا کنیم.

 گرد عنوان کرد: باید به آموزش و پرورش در کشور مانند دیگر دستگاه های اجرایی سهم داده و به آن توجه کرد.

وی ادامه داد: کهگیلویه وبویراحمد به دلیل دارا بودن شرایط خاص عشیره‌ای و کوچ به توجه ویژه مسئولان در امر آموزش و پرورش نیاز دارد.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی و امور خانواده آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: موفقیت امر آموزش در جامعه با کمک همه اقشار مردم میسر می شود. آموزش و پرورش باید فضای رشد دانش آموزان را میسر کند.

گرد بیان کرد: در حال حاضر  به واسطه شبکه های مجازی با قیمت های نازل تبلیغات گسترده ارتباطات ویژه شبکه‌های اجتماعی داخل و خارج کشور در دسترس دانش آموزان قرار می گیرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی و امور خانواده ادامه داد:  با کمک سازمان های دارای بودجه باید از طریق اتاق های فکر و شوراهای آموزش و پرورش برای مبارزه با برخی از آسیب های اجتماعی راه حلی درست و منطقی پیدا کرد.

وی ادامه داد: اگر آنچه را که قانون در حق آموزش و پرورش در نظر گرفته رعایت شود این نهاد بسیار قوی خواهد شد.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی و امور خانواده تصریح کرد:  آموزش و پرورش حق دارد سهم عوارضش را برای کارهای عمرانی خود هزینه کند.

گرد عنوان کرد: باید تلاش شود اگر در هر نقطه از کشور انبوه سازی صورت می گیرد برای آنجا مدرسه هم در نظر گرفته شود. در برخی از نقاط شاهد بسته شدن راه‌های خیرین مدرسه ساز هستیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: باید راه را برای تسهیل مشارکت های مردمی و مدرسه ساز باز کرد. در آغاز کار دولت یازدهم 2 درصد از دانش آموزان در مدارس غیر دولتی مشغول به تحصیل بودند که در حال حاضر به 12 درصد ارتقاء پیدا کردند.

به گزارش ایسنا، همایش هفته شوراهای آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس غیر دولتی و توسعه مشارکتهای مردمی و امور خانواده و مدیر امورشوراهای وزارت آموزش و پرورش، نماینده مردم بویراحمد و دنا، استاندار، مدیر کل آموزش و پرورش و فرمانداران شهرستانهای گچساران و باشت و دهدشت و برخی از مسئولان استانی در سالن آزادی نفت گچساران برگزار شد.