رئیس پلیس راه استان البرز از یک طرفه شدن جاده چالوس در روز جمعه خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، رضا گودرزی اظهار داشت: با توجه به اینکه استان البرز یکی از اصلی‌ترین شاهراه‌های ارتباطی کشور و مرتبط کننده استان تهران و پایتخت با 13 استان کشور در شمال، شمال غربی و غرب کشور است، به طور طبیعی حجم زیادی از ترافیک را تحمل می‌کند.

وی افزود: بر اساس آخرین گزارش دستگاه‌های اجرایی مربوطه، این استان دارای چهار جاده اصلی است که هر چهار محور در صدر لیست پرترافیک‌ترین محورهای برون‌شهری کشور قرار دارند.

این فرمانده ارشد انتظامی تصریح کرد: حضور روزانه بیش از 200 هزار خودرو در محورهایی چون تهران ـ کرج و کرج ـ قزوین و همچنین جاده چالوس، موجب شده که البرز 18 درصد بار ترافیکی کل کشور را تحمل کند.

گودرزی گفت: بنابراین طبیعی است که پلیس راه برای تخلیه بار ترافیکی، محدودیت‌هایی را در روزهای خاص سال از جمله روزهای پایانی تعطیلات در جاده‌های استان البرز اعمال کند.

وی با اشاره به افزایش سفرهای برون‌شهری طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در استان‌های تهران و البرز، بیان داشت: بر اساس تجربه چند ساله، انتظار داریم که در روز جمعه حجم زیادی از خودروهایی که قصد بازگشت به این دو استان را دارند، در جاده چالوس تردد کنند.

رئیس پلیس راه استان البرز افزود: با توجه به اینکه ظرفیت این محور کرج ـ چالوس محدود است، بنابراین لازم است که تردد در این محور در برخی از ساعات روز جمعه یک طرفه باشد.

گودرزی ادامه داد: بر این اساس از ساعت 15 روز جمعه تا ساعت 24، عبور هرگونه وسیله نقلیه از میدان امیرکبیر در کرج به سمت استان مازندران ممنوع است.

وی اظهار داشت: همچنین از ساعت 17 و 30 دقیقه، تردد در جاده چالوس از مرزن‌آباد در استان مازندران به سمت استان البرز و شهرستان به صورت یک طرفه انجام می‌شود.

رئیس پلیس راه استان البرز افزود: در این مدت با توجه به اینکه سازمان هواشناسی احتمال بارش باران و برف را پیش‌بینی کرده، به رانندگان توصیه می‌شود که پیش از حرکت از به همراه داشتن سوخت کافی و همچنین سلامت وسائل گرمایشی خودروی خود مطمئن شوند.

گودرزی در پایان گفت: همچنین در این فصل از سال به همراه داشتن زنجیر چرخ برای عبور از محورهای کوهستانی و برف‌گیر ضروری است.