رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان وزارت آموزش و پرورش از تحصیل قریب به 140 هزار دانش‌آموز دختر و پسر در دوره‌های اول و دوم متوسطه در 670 مدرسه استعدادهای درخشان کشور خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، حسین شجاعی رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان در نشست با مدیران مدارس استعدادهای درخشان استان خراسان جنوبی اظهار داشت: درحال حاضر 1.5 درصد دانش‌آموزان دوره متوسطه اول و 2.3 درصد دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم در مدارس استعدادهای درخشان کشور مشغول تحصیل هستند.

شجاعی با بیان اینکه شناسایی و هدایت استعدادهای درخشان، توانمند سازی آنان در جامعه از مهم‌ترین اهداف مدارس سمپاد است، تصریح کرد: در کنار این اهداف کلی، ارائه خدمات و تسهیلات ویژه به دانش‌آموزان دارای استعدادهای برتر و رشد و شکوفایی این استعدادها از مهم‌ترین رسالت مدارس استعدادهای درخشان به شمار می‌رود.

وی به توسعه 4 برنامه محوری با 31 فعالیت در برنامه ششم توسعه اشاره کرد و افزود: «شناسایی دانش‌آموزان دارای استعدادهای برتر در حوزه‌های مختلف با روش‌های چندگانه»، «تربیت متعادل این دانش‌آموزان درساحت‌های 6گانه»، «کیفیت بخشی به آموزش و پرورش به منظور هدایت و ارتقای کارآمدی آنان» و «ترویج دانش تخصصی در میان پژوهشگران، مدیران، دبیران و ارتقای فرهنگ عمومی» از شاخص‌های این چهار محور به شمار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تعلیم و تربیت در زمان متوقف نمی‌شود، اضافه کرد: معلمان ما باید با اصول شناسایی و هدایت که جزو وظایف مهم آنان است به خوبی آشنا باشند.