رئیس سازمان پزشکی قانونی با بیان اینکه شناسایی مفقودین حادثه و آتش نشانان با آزمایش DNA انجام می گیرد، گفت: تاکنون ۱۳خانواده به مرکز آتش نشانی میدان آزادی مراجعه کرده اند.

به گزارش مرور نیوز، احمد شجاعی با حضور در محل حادثه پلاسکو  با بیان اینکه کارهای مقدماتی در خصوص اجساد در حال انجام است، گفت: تا این لحظه سه جسد از این حادثه پیدا شده اما ما برنامه ریزی داریم تا آمادگی لازم را برای تشخیص هویت سایر افراد زیرآوار مانده داشته باشیم.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کل کشور با اشاره به اینکه احتمال می دهیم مابقی اجسادی که از زیر آوار بیرون می آیند غیرقابل شناسایی باشند، تصریح کرد: به همین منظوراقدام به گرفتن DNA خانواده  های مفقودین کرده ایم و مرکزی توسط شهرداری تهران در میدان آزادی مشخص شده تا خانواده آتش نشانان در این مرکز حضور یافته و DNA آنها برای شناسایی سایر آتش نشانان در بانک اطلاعاتی قرار  بگیرد.

وی با اشاره به سایر مفقودین این حادثه گفت: خانواده های این دست از افراد نیز می توانند با مراجعه به مراجع قضایی و انتظامی نسبت به آزمایش DNA خود اقدام کنند.

شجاعی بابیان اینکه تا کنون دو جسد از زیرآوار بیرون آمده است، اضافه کرد: در کل سه پیکر آتش نشان در این حادثه به دست آمده است که یکی ازآنها در بیمارستان بوده که از روز اول قابل شناسایی بود و این در حالی است که دو جسد دیگر نیز با حضور خانواده های این افراد از روی صورت آنها قابل شناسایی هستند. اما بعداز اعلام دقیق به شناسایی پیکر این دو آتش نشان به صورت رسمی اسامی این افراد  اعلام خواهد شد.

رئیس پزشکی قانونی بابیان اینکه در حال حاضر ۱۳ خانواده به مرکز آتش نشانی میدان آزادی مراجعه و نسبت به  آزمایش DNA اقدام کرده اند، گفت:  از این تعداد ۱۱ خانواده مربوط به آتش نشانان و ۲۲ نفر دیگر  از مفقودین حادثه بودند.

وی در پایان بابیان اینکه فعلا هزینه ها در این خصوص رایگان است خاطرنشان کرد:ظرف چند روز آینده که این افراد شناسایی شوند، اسامی آنها اعلام می شود.