رئیس کل سازمان نظام پزشکی، لفظ شهادت را زیبنده آتش نشانان دلاوری دانست که زیر آوار ساختمان پلاسکو مانده اند.

به گزارش مرور نیوز، علیرضا زالی در حاشیه عیادت از فخرالدین گودرزی آتش نشان ۳۷ ساله ای است که دچار شکستگی شده و همچنان در بیمارستان بستری و تحت درمان است، گفت: بیمارستان ها و تیم های پزشکی مشارکت جدی در ارائه خدمات درمانی به مصدومان حادثه دلخراش ساختمان پلاسکو داشته اند.

وی با اشاره به اینکه پس از وقوع حادثه از سوی انجمن صنفی بیمارستان های خصوصی به وزارت بهداشت اعلام آمادگی کامل برای پذیرش مصدومان به صورت رایگان در کنار بیمارستان های دولتی و آموزشی نمودیم، ادامه داد: فضای غمناک و تلخی بر شهر حاکم است و مردم از این حادثه بسیار متاثر هستند.

زالی با بیان اینکه همکاران ما در حوزه آتش نشانی پرچم داران مسئولیت اجتماعی هستند، گفت: نوع کار این هموطنان به گونه ای است که دائما در معرض خطر قرار دارند و با توجه به اینکه در طول دوران طبابت خود تعدادی از این جانفشانان را مورد عمل جراحی قرار داده ام از نزدیک با سختی کار و روح ایثارگری آنها آشنا هستم.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران با اشاره به اینکه قهرمانان اصلی این فاجعه آتش نشانان هستند و سایر گروه ها کمک کننده به آنها هستند، اذعان داشت: مدال افتخار ملی را باید به سینه  استوار آتش نشانان نصب کرد زیرا کار با صعوبت و سختی دارند.

وی لفظ شهادت را زیبنده آتش نشانان دلاوری دانست که زیر آوار ساختمان پلاسکو مانده اند و تصریح کرد: جانفشانی این آتش نشانان هیچ تفاوتی با تلاش و مجاهدت مدافعان حرم و کسانی که از منافع ملی دفاع می کنند، ندارد.

زالی به سختی های کار آتش نشانان اشاره کرد و گفت: باید درس های مهمی از این حادثه گرفت که مهم ترین آن احترام ملت ایران به جامعه خدوم و متواضع آتش نشانی است و هیچ چیز جای این اعتبار اجتماعی را نمی گیرد.

وی به عاطفه عمومی و خودجوش مردم اشاره کرد و افزود: حادثه ساختمان پلاسکو به تجلی عاطفه عمومی تبدیل شده و نقطه هدف متمرکز آن قهرمانان آتش نشانی هستند.