رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با اشاره به اعزام 45 هزار دانشجو به عتبات عالیات در سال 95 گفت: اعزام دانشگاهیان در دوره شانزدهم از اول بهمن ماه آغاز شده و تا پایان فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش مرور نیوز، حجت الاسلام فقیهی بعد از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در دانشگاه تبریز اظهار کرد: تعداد ثبت‌نام عتبات عالیات در بین دانشجویان در طول یک‌ سال گذشته افزایش یافته است.

وی با اشاره به اعزام 45 هزار دانشجو به عتبات عالیات در سال 95 گفت: در دوره پانزدهم 17 هزار و 500 نفر اعزامی و در کاروان شانزدهم 83 هزار نفر ثبت نام کرده‌اند و البته ثبت‌نام دختران، پسران و متاهلین است.

فقیهی با بیان اینکه در استان آذربایجان‌شرقی 3 هزار و 600 نفر ثبت‌نام کرده است، گفت: از این استان 500 نفر اعزامی در قالب 13 کاروان به عتبات و عالیات خواهیم داشت و کمیت را نمی‌خواهیم فدای کمیت کنیم.

فقیهی با بیان اینکه اکثر کاروان‌های دانشجویی هوایی بوده و دو هتل در نجف متمرکز در نظر گرفته شده است، گفت: هر روز یک کاروان زمینی و دو کاروان هوایی تا فروردین اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در پانزدهمین دوره اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات در مجموع 440 کاروان اعزام شدند، تصریح کرد: در اعزام دانشگاهیان به عتبات به دنبال افزایش کمی نیستیم، بنا داریم برنامه فرهنگی با کیفیتی برای این قشر فرهیخته کشور برگزار کنیم.

فقیهی با اشاره به اینکه اعزام دانشگاهیان در دوره شانزدهم از اول بهمن ماه آغاز می‌شود و تا پایان فروردین ماه ادامه خواهد داشت، افزود: برای بهبود ارائه خدمت رسانی به دانشگاهیان، هتل های محل اسکان در شهرهای نجف و کربلا تغییر کرد.

وی گفت: برگزاری مسابقه، ارسال مجله زمزم تا یک‌ سال، برنامه‌ریزی برای سفر به قم بعد از سفر کربلا و ارتباط تلگرامی و سایر برنامه‌ها از جمله برنامه‌های بعد از سفر محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه از 25 سال گذشته در کار فرهنگی هستم، گفت: هیچ برنامه‌ای به اندازه عمره و عتبات‌ تاثیرگذار نبوده و بسیار مفید است.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان افزود: بسیاری از دانشجویان مراجعه می‌کنند که به سفر عتبات بروند ولی با توجه به ضعف زیرساختی عراق چنین امکانی وجود ندارد.

وی گفت: شعار سال امسال ما سبک زندگی حضرت فاطمه (س) به دلیل اینکه از ابتدای سال 96 مصادف با ولادت حضرت فاطمه(س) است و انتهای سال نیز ولادت ایشان است.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاه‌هیان اذعان داشت: تفاهم نامه‌ای برای وام دانشجویان با وزارت علوم داریم که دانشجو علاوه بر وام بانک ملت می‌تواند از این وام با مبلغ 750 هزار تومان استفاده کنند.

فقیهی با اشاره به اینکه 83 هزار نفر امسال ثبت‌نام برای عتبات داشتیم، گفت: عمره و یا عتبات اثر خاصی رو فرزندان دارد و فردی داشتیم که بعد از سفر دگرگون شده است.

وی ادامه داد: امسال 5 گروه دانشگاهی اعم از اساتید، کارمندان، دانشجویان متاهل، دانشجویان دختر مجرد و دانشجویان پسر مجرد به عتبات اعزام می شوند، در این دوره نیز مانند دوره قبل بر اساس تفاهم نامه ای که با اداره گذرنامه منعقد شده است، مجوز خروج از کشور دانشجویان پسر اخذ می شود.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاه‌هیان بیان کرد: یکی از دغدغه‌های ما در زمینه آغاز سفر امنیت بود و خدا را شکر تا امروز یک مورد هم دچار مشکل در زمینه امنیت نداشتیم و البته ما دقت‌های لازم را انجام داده‌ایم.

وی با بیان اینکه همه کاروان‌ها به سامرا می‌روند و مشکلی برای اعزام نداریم، گفت: بعد ار فراهم سازی امنیت در سوریه حتما به این شهر نیز برنامه خواهیم داشت.

رئیس ستاد عمره عتبات دانشگاهی تصریح کرد: نباید به دانشگاهیان به چشم اینکه اهل نماز نیستند نگاه کنیم باید انعکاس رفتار آنها در برنامه های مذهبی و اعتکاف ها و سفرهای معنوی بیش از مردم دیگر هستند.

فقیهی اعلام کرد: امسال برای نخستین بار زوج‌های جوانی که قصد دارند زندگی خود را بعد از زیارت کربلا و نجف آغاز کنند، خارج از نوبت اعزام خواهند شد.