رئیس پلیس آگاهی کشور از افزایش 12 درصدی کشف جرائم اقتصادی از سوی پلیس آگاهی خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، سردار محمدرضا مقیمی در همایش روسای ادارات مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی با بیان اینکه اولویت‌های مأموریتی ما در زمینه مبارزه با جرایم اقتصادی پیش بینی، شناسایی تهدیدها، فرصت‌ها و همچنین کنترل علل و عوامل این موضوع است، اظهار کرد: آنچه در برنامه سالیانه خود بر آن تاکید کرده‌ایم. تعاملات مطلوب با دستگاه‌های اجرایی به خصوص با قوه قضاییه است. ما امسال 12 درصد از نظر کشف افزایش عملکرد داشته‌ایم که به معنی افزایش توانمندی است، نه وقوع.

وی افزود: عدم همکاری، تعامل مناسب میان دستگاه‌ها، موازی کاری سازمان‌ها و همچنین تجمیع نبودن اطلاعات، اعمال نفوذ در روند رسیدگی به پرونده‌ها، نداشتن تحلیل مناسب و همچنین ناهماهنگی در برخی اقدامات از جمله چالش‌های ما در زمینه مبارزه با جرایم اقتصادی است.

رئیس پلیس آگاهی کشور همچنین اضافه کرد: پلیس آگاهی با رصد فضای اقتصادی، فعالیت‌های اقتصادی منطقه را به دقت کنترل می‌کند یا اگر احساس شد که این فعالیت‌ها از حدود خود خارج شده یا مشکلاتی را ایجاد کرده با ارتباطی که با حوزه اقتصادی داریم تذکرات لازم داده می‌شود. همچنین با آسیب شناسی و اتاق فکر با مسئولان اقتصادی مشکلات را حل و فصل می‌کنیم.

مقیمی تصریح کرد: قبل از اینکه به مبارزه با جرایم اقتصادی بپردازیم با تعامل و همکاری و همچنین رصد فضای اقتصادی کشور مشکلاتی که تازه می‌خواهد تبدیل به جرم شود تذکر داده می‌شود.