عضو شورای شهر تهران با اشاره به دیدار خود با هیئت امنای ساختمان پلاسکو، گفت: ادعای وجود مخزن گازوئیل در طبقات پلاسکو صحت ندارد.

به گزارش مرور نیوز، احمد مسجد جامعی در صحن شورای شهر تهران با اعلام موارد مطرح شده از سوی هیئت امنای ساختمان پلاسکو بر اساس گزارش اعلام شده هیچ تولیدی در ساختمان پلاسکو نبوده است و به همین دلیل ابزار تولیدی در آوار باقی نمانده است.

وی افزود: مخزن گازوئیل ادعا شده در طبقات بالا به هیچ وجه صحت ندارد ولی منبع آب آتش نشانی و منبع آب شرب در پشت بام وجود داشته است.

مسجد جامعی با اشاره به بند ۳ اظهارات گفت: شغل پلاستیک فورشی در کل مجموعه نبوده است هر چند اسم ساختمان پلاسکو است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: داخل راهروها و راه پله ها به هیچ وجه انبار کالا نبودند.

وی با اشاره به بند پنجم گفت: فقط یک بار بعد از بازدید آتش نشانی به شورای ساختمان در مورد ضرورت ایجاد پله فرار اخطاریه داده اند.

مسجد جامعی تصریح کرد: این اخطاریه توسط شورای ساختمان به نمایده مالک در طبقه ۱۴ ساختمان که دفتر مالک (بنیاد مستضعفان) است، تحویل شده است.

وی با اشاره به بند هفتم گفت: آتش نشانی نیزیک بار در چند ماه گذشته بازدیدی از ساختمان داشته ولی اعلام کردند وضعیت شیر و شیلنگ های داخل ساختمان که از قبل تعبیه شده غیر قابل قبول است اما نقص اصلی را نداشتن پله فرار اعلام کردند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: آتش نشان ها همچنین نهایت فداکاری، همکاری و شجاعت را در این کار به خرج دادند.

وی با اشاره به بند آخر موارد مطرح شده از سوی هیئت امنای ساختمان پلاسکو خاطرنشان کرد: درخواست آنها ایجاد ساختمان در محل فعلی است که مورد تقاضای شورای نمایندگان و کسبه است.