یک عضو شورای شهر تهران ضمن بیان توضیحاتی درباره حادثه پلاسکو و روند مقابله با آتش اظهار کرد: هر گونه مطلبی درباره اینکه تانکر گازوئیل در طبقه دهم این ساختمان منفجر شده، شدیدا اشتباه است و من آن را تکذیب می‌کنم.

به گزارش مرور نیوز، اسماعیل دوستی که امروز پنجم بهمن ماه در نشست تخصصی بحران و رسانه سخن می‌گفت، با اشاره به شناسنامه ساختمان پلاسکو، گفت: ساختمان پلاسکو به ۳۷ سال پیش بر می‌گردد که در واقع جواز ساخت اولین ساختمان بلند تهران را دریافت کرد.

وی افزود: در سال ۵۸ این ساختمان به بنیاد مستضعفان واگذار شد و در تمام این سال‌ها دفتر بنیاد در طبقه دهم ساختمان پلاسکو وجود داشت اما متاسفانه در تمام این سال‌ها هیچ کسی به فکر مقاوم سازی و تعمیرات اساسی ساختمان پلاسکو نبود و هیچ اقدامی در این راستا صورت نگرفت.

دوستی با بیان اینکه ساختمان پلاسکو سیستم گازکشی شهری نداشت، افزود: بیشتر واحدهای این ساختمان غذاهای روزانه‌شان را با گاز پیک‌نیک تهیه می‌کردند و اینکه برخی می‌گویند تانکر گازوئیل در طبقه دهم وجود داشته اصلا صحت ندارد.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه ناهماهنگی در ستاد بحران تهران قبل از حادثه پلاسکو کاملا مشخص است، به روند مهار آتش اشاره کرد و  گفت: وقتی فرمان خروج از ساختمان صادر می‌شود، برخی از ساکنان باز هم به داخل ساختمان بر می‌گردند و بعضی از آتش نشان‌ها نیز به دنبال آن افراد به داخل ساختمان می‌روند و متاسفانه هر دو گروه گرفتار می‌شوند.

دوستی با اشاره به اخبار متناقض درباره تعداد آتش نشان‌ها و افراد عادی که در این حادثه مفقود شده‌اند بیان کرد: طبق آمار اعلام شده از سازمان آتش نشانی ۱۶ آتش نشان در حادثه پلاسکو درگذشته‌اند ولی آمار درستی از افراد غیرآتش‌نشانی که هنگام فرو ریختن در ساختمان حضور داشته‌اند در دست نداریم.