معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش وپرورش بر استفاده از ظرفیت شوراهای آموزش وپرورش مناطق و شهرستانها در امور مالی تأکید کرد.

به گزارش مرور نیوز، پیش از ظهر امروز حسین فرزانه در گردهمایی رؤسای امورمالی استان های سراسر کشور اظهارکرد: کار در امور مالی بسیار حساس و مسئولیت افراد بسیار سنگین است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش وپرورش عامل پیشرفت و تبدیل دو کشور جنگ زده آلمان و ژاپن پس از جنگ جهانی دوم را سرمایه گذاری در نظام تعلیم و تربیت آنها دانست و افزود: بزرگترین سرمایه هر کشوری نیروی انسانی است که اگر تحت آموزش سیستم تعلیم و تربیتی کارآمد قرار گیرد توسعه ملی آن کشور اتفاق می افتد.

وی ریشه توسعه و پیشرفت در همه زمینه ها را در آموزش پرورش دانست و تصریح کرد: اگر بخواهیم به آموزش و پرورش پویا برسیم باید دغدغه های معلمان را کاهش دهیم و این امر با افزایش رفاه معلمان امکان پذیر است.

فرزانه  خاطرنشان کرد: معلمان افرادی قانع هستند و کمبودها را تحمل می کنند، اما آنچه که باعث نارضایتی آنها می شود تبعیض است که باید از بین برود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش وپرورش افزود: تغییرات در نظام تعلیم وتربیت و افزایش کارآمدی آن نیازمند پشتوانه مالی است که منابع مالی دولتی به تنهایی پاسخ گو نیست.

فرزانه از تلاش برای تمرکززدایی و کاهش بخشنامه ها خبر داد و اظهار کرد: چارچوب های مالی، محدودیت هایی را برای مدیران ایجاد کرده که باید این چارچوب ها اصلاح شود و مدیرمدرسه از اختیارات بیشتری در اداره مدرسه برخوردار شود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش وپرورش با تأکید بر اجرای دقیق قوانین در امور مالی تصریح کرد: قبل از نظارت و کنترل مسائل مالی باید آموزش های لازمه به مدیران داده شود تا بتوانند از ظرفیت های قانونی به نحو احسن استفاده کنند ونظارت پس از آموزش موثر خواهد بود.

وی از تهیه پیش نویس درخصوص تفویض اختیار به استان ها خبر داد و خاطرنشان کرد: در بحث های مالی نباید ابهامی وجود داشته باشد و رؤسای امورمالی باید در اجرای مواد قانونی اگر ابهامی وجود دارد به رفع آن بپردازند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، فرزانه امورمالی در آموزش وپرورش را به وجود خون در رگ تشبیه کرد و افزود: همه آموزش وپرورش در مدرسه خلاصه می شود و حوزه های ستادی نقش پشتیبانی دارند بنابراین اگر قرار است گامی در راستای تمرکززدایی برداشته شود باید ابتدا از ادارات شروع و تا مدرسه استمرار یابد.